Monica Davidescu, escapadă italiană

RELAXARE. Interpreta Roxanei Dima din serialul "Vine poliţia!", difuzat de Pro TV, s-a bucurat de o vacanţă în locuri mai puţin vizitate, dar în care a putut simţi cu adevărat gustul Italiei.

Eu şi Aurelian (Temişan, soţul Monicăi - n.r.) ne-am petrecut vacanţa cu prietenii noştri, la mama uneia dintre cele mai bune prietene, care locuieşte undeva în zona deluroasă a Italiei, lângă Isernia, în Macchiagodena. Peisajul era minunat, cu măslini care înconjurau casele din sat, cu drumuri în curbe strânse, tăiate în deal, cu pante abrupte în care maşina îşi arăta puterea, cu locuinţe construite în stâncă, cu muntele care ne spunea „bună dimineaţa“ zilnic, de la fereastră, cu zeci de păsări care cântau toată ziua. La poalele Vezuviului

Aceeaşi atmosferă plăcută, de familie, ne-a oferit-o şi Golful Gaeta, cu plaje retrase şi apă caldă şi curată, dar şi muntele Matese, cu locuri mari de joacă, spaţii de călărie şi telescaune. Excursia a continuat cu celebrul Pompei, lângă Vezuviu. Am vizitat ruinele scoase din cenuşă, ne-am plimbat pe străzi printre palmieri, am intrat în catedrală şi am asistat la slujbă, am admirat tot timpul peisajul oferit de Vezuviu şi am uitat parcă pentru un timp de lumea de astăzi. Cu maşina printre portocali

Dacă aceste puncte turistice s-au dovedit a fi cea mai bună alegere pentru o vacanţă tihnită, Coasta Amalfitană a fost de-a dreptul fantastică. Am mers cu maşina printre portocalii de pe marginea drumului, de la Sorento la Salerno. Cât de puţin spaţiu şi cât de bine valorificat, fiecare colţişor de stâncă susţine o casă sau un hotel, cu terase pline de flori, cu scări abrupte care te conduc în vale la o bucăţică de plajă pe care stau la soare turiştii. Câte bărci! Ce drum special!

Foc de tabără pe Dealul Ursului

Ne-am oprit pentru prânz la Amalfi, un orăşel turistic cu o frumoasă catedrală care anul acesta a împlinit 1009 ani, cu străzi înguste, dar ticsite de restaurante şi magazine. Seara ne-am retras la munte, pe Dealul Ursului, într-un popas în care veneau fabricanţii de brânzeturi ca să-şi vândă marfa, într-un peisaj câmpenesc de neuitat. Vacile şi oile păşteau liniştite prin împrejurimi, turiştii se afundau în pădure în drumeţii sau făceau focuri de tabără lângă care se strângeau şi cântau sau povesteau. A fost o vacanţă plăcută, în care am evitat aglomeraţia şi gălăgia. Vă recomand locuri mai puţin însemnate pe hartă, dar foarte liniştite şi primitoare.

CAZARE Italia pitorească > Noi am locuit în casa mamei celei mai bune prietene. Locuinţa se află în zona deluroasă a Italiei, în Macchiagodena. De-a lungul Coastei Amalfi veţi găsi o mulţime de oferte de cazare în vile şi apartamente.

RESTAURANT Delicatese proaspete

> Mâncarea italiană, în special cea din zona Amalfi, este una dintre cele mai gustoase: brânza mozzarela din lapte de bivoliţă, cu roşii şi busuioc este delicioasă. La fel şi salata de rucola, pastele, caperele, fructele de mare şi peştele.

SFATURI Turism rural

> Alegeţi o vacanţă în zona rurală a Italiei, în regiunea Isernia (situată în mijlocul ţării, între Marea Tireniană şi cea Adriatică), dacă vreţi să evitaţi agitaţia şi gălăgia. Veţi găsi peisaje superbe, linişte şi gazde primitoare!