”Provocarea Ministerului Educaţiei în 2014 este să proiecteze următorii 7-10 ani. Adică avem de finalizat, şi suntem într-un stadiu destul de avansat, strategiile pentru părăsirea timpurie a şcolii. Suntem una dintre ţările europene unde tinerii părăsesc şcoala înainte de finalizarea învăţământului obligatoriu, procentul este între 16,5% şi 18%”, a explicat Pricopie.
Potrivit acestuia, ministerul lucrează la o strategie pentru învăţământul profesional şi tehnic. În plus, acesta crede că sunt prea multe licee teoretice în România, dar că lipsesc școlile profesionale.
”60% dintre liceele din România, în general, pot fi variaţii de la un judeţ la altul, sunt licee teoretice, când de fapt procentul ar trebui să fie un pic invers (40% licee teoretice şi 60% şcoli profesionale – n.r.). De doi ani ne chinuim să reînfiinţăm şcolile profesionale dar de data aceasta încercăm să o facem bine, urmând exemplele unor ţări care au avut şi au succes. O şcoală profesională în şcoală nu va fi niciodată bună. O şcoală profesională construită în dialog cu industria dintr-o anumită regiune şi cu autorităţile locale, pentru că un preşedinte de consiliu judeţean sau un primar are un anumit interes să dezvolte o anumită industrie, o anumită economie. Iată de ce şcoala profesională are această specificitate, dacă vrem să fie una de succes, să fie la intersecţia dintre educaţie, mediu de afaceri şi comunitate”, a spus Pricopie.
Potrivit acestuia, Ministerul Educaţiei a reuşit în ultimii doi ani să crească numărul de acorduri cu diferite firme la nivel naţional de la 1.500 la 2.500 în anul şcolar în curs.
”În total avem aproximativ 13.000 de elevi dintr-o serie înscrişi în şcoala profesională, ceea ce înseamnă cam 6%, când de fapt ţările dezvoltate economic din Europa au cam 15-20% dintre elevi în învăţământul profesional şi tehnic”, a explicat ministrul Educaţiei.

Te-ar putea interesa și: