Aparatul cu șase locuri, un hidroavion cu o vechime de de 62 de ani, re-echipat cu un motor complet electric de 750 de cai putere, a decolat marți de la Vancouver, potrivit agenției de știri AFP.

Greg McDougall, CEO și fondatorul Harbour Air, a pilotat zborul inaugural pe una dintre aeronavele companiei sale, scrie edition.cnn.com.

„Astăzi, am făcut istorie”, a spus McDougall, care a lăudat „inovația” companiei sale în realizarea unei „repere mondiale”.

Zborul marchează începutul celei de-a treia vârste a aviației, „epoca electrică”, potrivit unei declarații făcute de Harbor Air pe site-ul său web.

Harbour Air nu a răspuns imediat la o cerere CNN pentru comentarii.

Roei Ganzarski, CEO al MagnificX, producătorul australian de motoare electrice, care a lucrat cu Harbour Air la proiect, a afirmat că întregul sector de transport, și în special industria aviației, este „copt pentru o perturbare masivă”.

Ganzarski a adăugat că acest zbor demonstrează că „călătoriile aeriene electrice comerciale cu costuri reduse, ecologice, pot fi posibile în „viitorul foarte apropiat”.

Puterea bateriei de litiu folosită la zborul de testare ar putea fi folosită pentru zborul unui avion de această dimensiune pe o distanță de 160 de mile (160 de kilometri), a informat agenția de știri AFP Ganzarski.

Harbour Air și MagniX vor începe acum procesul de certificare, în speranța că restul flotei Harbour să fie alimentat electric.

Fondată în 1982, Harbor Air rulează în prezent până la 300 de zboruri zilnice, asigurând legături de transport de-a lungul coastei Columbia Britanică.

Aeronavele cu energie electrică sunt de asemenea dezvoltate în altă parte a lumii, inclusiv în Marea Britanie.
Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) din Anglia a anunțat în noiembrie că lucrează la avioanele electrice, estimând că zborurile comerciale ar putea începe încă din 2023.

Te-ar putea interesa și: