MODIFICĂRI IMPORTANTE în Codul Rutier! SURPRIZE MARI pentru toți șoferii. Avertismentul fostului șef al Poliției

MODIFICĂRI IMPORTANTE în Codul Rutier! SURPRIZE MARI pentru toți șoferii. Avertismentul fostului șef al Poliției

Un proiect de lege care propune modificarea legislației rutiere ar putea ajunge în curând la Camera Deputaților. Fostul șef al Poliției Rutiere, Lucian Diniță, atrage atenția că unele modificări ar putea avea efecte extrem de grave.

Astfel, Diniță critică o eventuală anulare a condițiilor reducerii suspendării dreptului de aconduce. Proiectul de lege prevede anulează pentru cei care vor să-și obțină mai repede permisul de conducere să nu fi beneficiat de măsura reducerii suspendării în ultimii trei ani sau să nu fi avut permisul suspendat în ultimii doi ani

„E bătaie de joc. Cea mai bună idee a mea: Nu ar fi mai bine să suspende legea circulației pe vreo 10 ani de acum încolo și să meargă fiecare după capul lui?

Principiul era următorul: Se întâmplă ca unul, în viața lui, să greșească, că e o tamponare, că e de la băutură, bun, îi dai posibilitatea să se reabiliteze. Adică stai 30 de zile pe tușă, nu stai 90. Ăsta a fost principiul. Îl responsabiliza într-un fel pentru că nu mai beneficia de aceeași măsură în următorii trei ani. Asta a fost și ideea. În legislația franceză e mai rău, pentru că acolo spune că poți să îți recuperezi punctele de penalizare, dar te costă câteva mii de euro, faci un curs de o săptămână sau două pentru a te duce ulterior la test, iar în cele două săptămâni îngrijești și victimele rezultate din accidente rutiere. Deci pe banii tăi faci chestia asta", a precizat Lucian Diniță pentru DCNews.

Ne puteți urmări și pe Google News

Totodată, Diniță a atras atenția și asupra condiției de a anu avea permisul suspendat în ultimii doi ani, condiție care dispare din noul proiect legislativ: 

„Reducerea a avut ca principiu să îl ajute pe omul sărac, cel care a făcut o greșeală pentru prima dată în viața lui. Dar nu să facem reducere la toată lumea. Nu mai faceți deloc și la revedere! 

Noi suntem în antiteză cu ce face UE, pentru că în UE s-au luat măsuri de înăsprire a legislației rutiere. În UE există principiul că s-a născut un om, îl cresc și apoi îl pregătesc și îl fac bun de muncă pentru că trebuie să lucreze pentru societate. Dacă el moare în accident rutier la 19 ani, la 25 sau 35 de ani, eu am pierdut un om bun de muncă, unul care aduce profit țării", a mai spus Lucian Diniță