Modernizarea Portului Tulcea de la 38+1530 - La MM 38+800 Finalizarea proiectului Cod SMIS: 2014+ 129636

Modernizarea Portului Tulcea de la 38+1530 - La MM 38+800 Finalizarea proiectului Cod SMIS: 2014+ 129636

CONSILIUL JUDEȚEAN TULCEA anunță FINALIZAREA PROIECTULUI ”MODERNIZAREA PORTULUI TULCEA – DE LA MM 38+1530 - LA MM 38+800”, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient. Obiectivul specific 2.4 – Creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi.

Obiectivul general al proiectului

Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii portuare care deservește traficul cu nave de mărfuri și traficul cu nave de pasageri, conform volumului actual și previzionat al cererii, în scopul creșterii eficienței și siguranței operațiunilor portuare. Indirect, modernizarea infrastructurii portuare creează premisele pentru dezvoltarea serviciilor de transport naval de pasageri, prin creșterea numărului de curse zilnice și, după caz, a capacității navelor.

Lucrările la faleză au fost în primul rând de reabilitare și consolidare, un volum uriaș de muncă cu o fundație și o zonă de acostare construită de la zero, deoarece vechea platformă era foarte afectată de trecerea timpului și de lipsa lucrărilor de întreținere, existând chiar pericolul prăbușirii. Aceste lucrări poate că nu se mai văd în prezent, sunt sub faleza, important de știut este că nu s-a făcut o simplă decopertare și schimbare a suprafeței pietonale, tocmai de aceea costul și timpul de execuție.

Ne puteți urmări și pe Google News

Principalele lucrări de infrastructură portuară realizate în procesul de reabilitare a Portului Tulcea.

  • Coloane forate din beton armat, cu un diametru de 1,08m și lungimi cuprinse între 14-32 m/coloană, pe toată lungimea cheului. În total 2038 buc. 
  • Grindă de coronament pentru realizarea cheului din beton armat monolit, în lungime totală de 1.510 m. 
  • Grinzi de ancoraj transversale din beton armat monolit, având dimensiunile de 1,20m lățime, 1m înălțime. 
  • Blocaj din piatră brută de 400-600kg/buc realizat la baza ecranului din coloane.
  • Platformă portuară pentru acostarea navelor de croazieră și ambarcațiuni realizată cu un sistem pietonal din dale de granit de 8cm grosime, cu o suprafață de 27.500m2. 
  • Platformă portuară pentru acostarea navelor fluviale maritime, cu o suprafață de 8.516,70m2. 
  • Rețele electrice, apă și canalizare pentru buna desfășurare a tuturor operațiunilor și traficului din Portul Tulcea. 1510ml rețea principală de apă și 500ml branșamente cheu și hidranți. Peste 3000ml de rețea principală electrică și peste 600ml legături la cheu. 
  • Accesorii de acostare: binte de 20tf, amortizori din panouri din lemn de stejar, parapeți metalici fixați la coronament.

Rezultate 

  1. Condiții adecvate pentru acostarea și încărcarea/ descărcarea navelor de mărfuri și respectiv reducerea timpului cu o medie de 4 ore/navă de mărfuri.
  2. Condiții adecvate pentru acostarea în siguranță a navelor de pasageri și reducerea timpilor de îmbarcare/ debarcare (economii de 0,5 ore/navă locală de pasageri și de 3 ore/navă de croazieră).

Infrastructura portuară care face obiectul proiectului are o lungime de 1.510m, fiind împărțită în 6 tronsoane destinate acostării navelor de capacitate mare pentru transportul local, navelor de croazieră, fluvio-maritime de mărfuri și ambarcațiunilor mici.

Suprafața totală a tronsoanelor de cheu: 36.016,70m2

Valoarea totală a proiectului: 245.253.627,76 lei

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 175.231.766,68 lei

Data începerii proiectului: 01-09-2017. Data de finalizare a proiectului: 30 noiembrie 2023.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.