Conform legendelor locale, în interiorul Tunelului Izvor ar fi îngropate un vagon cu o locomotivă şi rămăşiţele a o sută de oameni
În 1914, Administraţia CFR a aprobat construirea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, care includea şi proiectul Tunelului Izvor. Construcţia a fost încredinţată firmei inginerului de origine austriacă Iulius Berger. Tunelul trebuia să lege staţiile Sinaia şi Pietroşiţa, pe o distanţă de şase kilometri. Lucrările au început din două părţi: dinspre Moroieni şi dinspre Sinaia. În Sinaia, intrarea în tunel era aproape de cimitirul oraşului, pe platoul Izvor. La construcţie au lucrat muncitori români şi italieni. Dar, în ciuda efortului, odată cu declanşarea războiului, lucrările au fost oprite şi reluate în 1938, sub coordonarea CFR şi apoi, din 1941, au fost preluate de trupele naziste de ocupaţie.
Masacrați de truple SS
După retragerea nemţilor, lucrările au fost abandonate. Capătul tunelului de la Platoul Izvor se întindea pe o distanţă mare, dar acesta a fost zidit cu beton şi nu se mai poate intra în galerie mai departe de 480 metri. Dincolo de acest zid de beton se spune că s-ar afla un vagon şi o locomotivă cu aburi, care au fost abandonate de nazişti la retragere, împreună cu cadavrele tuturor muncitorilor români care au lucrat la construcţie. Oamenii ar fi fost masacraţi de trupele SS înainte de retragere, pentru a păstra secretul tunelului. În schimb, capătul de la Sinaia a rămas accesibil până în prezent.