Japonia ne-a demonstrat în nenumărate rânduri faptul că este una dintre țările cele mai avansate, unde putem găsi tehnologii unice în lume. Dacă toaletele lor pline de funcții și butoane au impresionat pe toată lume, stai să descoperi ziarul din paginile căruia răsar flori.
Este vorba despre unul dintre cele mai cunoscute cotidiene din Japonia, care a decis să tipărească un ziar 100% sustenabil. Dacă plantați paginile după ce le-ați citit, în curând vă veți bucura de floricele minunate. Ideea a venit pentru a reduce gunoiul, în acest fel fiind regenerabil totul.
Hârtia care se plantează nu mai este o noutate nici la noi în țară. La magazinele specializate în semințe vom descoperi unele pliculețe care se plantează cu totul, fără să elimini ambalajul. Pachetul este un amestec între hârtie reciclată, apă și semințe de plante. Pe acest principiu a mers și celebrul cotidian din Japonia, care a pus semințe în fiecare pagină a ziarului.
Faptul că ziarele tipărite nu sunt ecologice a adus multe transformări pe piața media. Multe publicații au decis să își mute activitatea în online și să renunțe la print. Nu doar pentru a proteja natura s-a ajuns la această decizie, ci și pentru că trăim în secolul vitezei, iar pe internet se obține mult mai repede audiența. Cu toate acestea, unul dintre cele mai celebre ziare din Japonia a găsit o soluție unică în lume pentru a recicla paginile ziarului. În acest mod au reușit să reducă cantități gigantice de deșeuri și să aducă un zâmbet pe chipurile cititorilor.
Mulți dintre noi nu suntem tentați să renunțăm complet la cartea sau ziarul tipărit. Simțim un cu totul alt sentiment când dăm paginile în comparație cu scrollul de la telefon sau tabletă. La aceste lucruri s-au gândit și japonezii atunci când au scos „Ziarul verde”, realizat în totalitate din hârtie reciclabilă și vegetală. După ce a fost citit, ziarul se poate transforma în compost. Partea cea mai frumoasă este că, după ce ai plantat bucăți din celebrul cotidian, peste câteva săptămâni te poți bucura de niște superbe floricele. Conceptul nu mai este chiar atât de nou, dar este de-a dreptul fascinat și distractiv totodată.
Cine a venit cu ideea unui „Ziar verde”, din paginile căruia să răsară plante?
Atunci când a fost lansat pe piață, editorul cotidianului a venit cu o provocare pentru cititorii săi. Acesta îi îndemna pe oameni să rupă bucăți de ziar și să le planteze în curte sau în ghivece și apoi să le ude. Editorul promitea o surpriză de proporții, în câteva săptămâni făcându-și simțită prezența mugurii de flori.
Dentsu Inc, una dintre cele mai mari agenții de publicitate din Japonia, a venit cu această idee inedită. „The Mainichi” este publicația aleasă pentru acest nou proiect, unul dintre cele mai populare ziare japoneze. Proiectul a venit și cu un motto extrem de drăguț, „Mainichi nu ia măsuri doar prin informare, ci și prin rezolvarea problemelor globale”.
Ideea unui „Ziar verde” a prins extrem de bine în rândul cititorilor. Conform datelor făcute publice, conceptul a generat peste 700.000 de dolari pentru editorii săi. Dacă privim puțin asupra cifrelor legate de triaj, „The Mainichi” a distribuit zilnic, în întreaga țară, peste patru milioane de exemplare. Acest proiect a demonstrat clar faptul că reciclarea nu numai că este utilă pentru mediu, ci este un concept pe care mulți își doresc să îl susțină.
Nu este pentru prima dată când celebrul cotidian din Japonia se implică în problemele globale. În trecut, aceeași companie de publicitate le-a propus un proiect de strângere de fonduri. Aceștia au decis să doneze sume impresionante pentru popoarele care se luptă cu seceta și lipsa de apă potabilă.