Attila Korodi a semnat un contract pe un an cu Automobile Bavaria prin care a primit gratis un BMW.
Ministrul mediului Attila Korodi îşi va termina mandatul în cadrul guvernului Tăriceanu la volanul unui BMW Serie 5, în valoare de peste 40.000 de euro. Maşina nu este proprietatea ministrului, ci a fost primită „în teste“ de la dealerul Automobile Bavaria. Motivul invocat de Korodi pentru decizia de a accepta să folosească maşina este legat de caracteristicile tehnice ale acesteia: autoturismul BMW 520 dispune de sistemul EfficientDynamics, care o face, în viziunea ministrului, o maşină ecologică, cu o cantitate de emisii de noxe de 136 de grame pe kilometru.
Maşina i-a fost dată spre folosinţă Ministerului Mediului printr-un contract încheiat pe un termen de un an. „În contract se specifică faptul că maşina va fi folosită de ministrul mediului“, susţin oficialii Automobile Bavaria. În plus, în act se menţionează că în- ţelegerea poate fi prelungită. Maşina este inscripţionată lateral şi pe spate cu însemnele Automobile Bavaria.
Specialiştii din publicitate consideră că înţelegerea dintre Automobile Bavaria şi Ministerul Mediului este o campanie de promovare neconvenţională, care ar putea aduce câştig producătorului auto.
Korodi nu este la prima acţiune de acest gen. De când a preluat fotoliul de la Ministerul Mediului, maşina sa personală, un Renault Megane din 2000, abia dacă a mai fost condusă de el. Anul trecut, Korodi a primit alte două maşini în teste: un SAAB 9-5 pe biocombustibil şi o Honda Civic Hybrid.
Luxul, mai important decât mediul
Dacă autoturismele Honda şi Saab au adus tehnologii noi de protecţie a mediului neexperimentate încă de români, pe piaţa de la noi există multe autoturisme care au cantităţi de emisii mai mici decât BMW-ul folosit în prezent de Korodi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA). Vânză rile de maşini-hibrid sunt încă slabe pe piaţa românească, susţin oficialii APIA.
Korodi are şi o explicaţie pentru folosirea limuzinei BMW: „Sunt mulţi oameni de afaceri care îşi cumpără limuzine. Aceasta este o demonstraţie care arată că poţi conduce şi maşini scumpe, şi mari şi poţi polua şi puţin“. Un autoturism Toyota din clasa mică, Aygo sau Yaris, are emisii de 120-130 de grame pe kilometru. Şi în clasa limuzinelor Korodi avea de ales: un Volkswagen Passat Blue Motion cu motor diesel poluează tot cât modelul BMW.
Korodi nu este singurul oficial care a cedat tentaţiei unei maşini de lux. Preşedintele Parlamentului European a primit în primăvară, în teste, un BMW Hydrogen 7, prima limuzină de serie propulsată cu hidrogen. Presa a criticat decizia lui Pottering de a promova imaginea BMW la „nivel înalt“.
COMPARAŢIE
Maşini-hibrid
Maşinile-hibrid sunt cele care au, pe lângă motorul obişnuit, un motor electric ce face faţă la viteze şi distanţe mici. Motorul pe combustibil intră în funcţiune doar la viteze mari. Pe piaţa românească, segmentul de maşini-hibrid este reprezentat de Honda Civic Hybrid şi de Toyota Prius.
Tehnologia BMW
Maşinile BMW dezvoltate prin tehnologia EfficientDynamics au consum scăzut datorită faptului că servodirecţia este electrică - foloseşte puterea unui motor electric, ce consumă energie doar la manevrarea volanului. Sistemul Air Vent Control deschide şi închide clapetele de răcire ale radiatorului.
MAŞINILE DE LUX ALE LUI KORODI