Ministrul Cuc și PSD s-au jucat de-a „borduriada” pe drumul expres Craiova-Pitești. Lucrări de 76 milioane de euro, abandonate. MINCIUNA SERVITĂ ELECTORATULUI ÎN PREAJMA ALEGERILOR DIN 26 MAI

Ministrul Cuc și PSD s-au jucat de-a „borduriada” pe drumul expres Craiova-Pitești. Lucrări de 76 milioane de euro, abandonate. MINCIUNA SERVITĂ ELECTORATULUI ÎN PREAJMA ALEGERILOR DIN 26 MAI

„Borduriada” lui Cuc. Nimic nu mai mișcă pe așa-zisul șantier al promisului drum expres care va lega, atunci când va fi gata, Craiova de autostrada Pitești-București. Niște utilaje „fierb” în câmp la soare, împreună cu unu-doi paznici. Drumul de țară, tăiat prin lanul de grâu, n-are nicio urmă adâncă lăsată de cauciucurile camioanelor sau de șenilele vreunui escavator.

Nici vorbă de organizare de șantier. Acolo nu s-a făcut absolut nimic din ziua de 24 mai, îmi confirmă niște olteni, după ce s-au asigurat că nu sunt „de la un alt partid sau de la ăla de zice lumea că-i al nostru. Ce, noi suntem proști, nu vedem cum ne-au tot mințit?”. Ba nu, în urmă cu câteva zile cineva a venit și a mai luat din parcare un escavator.

Locul pe care l-am fotografiat sâmbătă dimineața este același unde, pe 22 mai, Liviu Dragnea împreună cu ministrul Transporturilor Răzvan Cuc și o întreagă delegație PSD din zonă au blagoslovit niște borduri care marcau demararea lucrărilor la drumul expres. O încununare a guvernării și o invitație la a fi votați. De fapt, doar un exercițiu de imagine.

A doua zi, pe 23 mai, la ora 14.28 (n.r. am postat pe facebook!), am trecut spre Craiova și am făcut niște poze. Bordurile erau la locul lor, utilajele - înșirate pe drumul de țară, lângă șosea erau parcate autoturisme de „boși”. Păreau că se pune de o treabă serioasă. E vorba, totuși, de un proiect finanțat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) – fonduri europene nerambursabile! Iar pentru Tronsonul 1, potrivit CNAIR, constructorul care a semnat contractul - Tirrena Scavi S.p.A. (Italia) și care va realiza și proiectarea și execuția celor 17,7 km - încasează 358.179.480,69 lei, fără TVA, echivalentul a 76 milioane de euro, fără TVA. Costul unui kilometru este, deci, 4,3 milioane euro (fără TVA). Acest tronson traversează teritoriile localităţilor: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, până în apropiere de orașul Balș.

Din 24 mai, nici constructorii, nici reprezentanții CNAIR, Ministerului Transporturilor sau liderii PSD n-au mai trecut pe acolo și nimic nu s-a mai făcut.

Am revenit la „bordurile lui Cuc” în weekendul ce a trecut, după 16 zile, iar situația se prezintă așa cum am povestit că mi-au spus martori din zonă și cum se vede din poza numărul 2. În ritmul acesta, slabe speranțe ca să avem în următorii trei-patru ani drumul Craiova-Pitești.

 

Ciudățenia din contracte

O informație interesantă, necomentată, neinfirmată sau dezvoltată de Ministerul Transporturilor: drumul expres Craiova-Pitești are 120 km, dar cele trei contracte semnate sunt pentru construirea a 57,55 km. Când și cine va lucra porțiunea rămasă, de circa 62 de kilometri, nu se știe. La începutul lui decembrie 2018, într-un cadru festiv, CNAIR anunța că au fost parafate primele trei contracte pentru proiectarea și execuția a trei loturi ale drumului expres CraiovaPitești. Tronsoanele de aproape 58 km costă 1,811 miliarde de lei, fără TVA (adică 385 milioane euro), și trebuie realizate până în 2022.

 

Ne puteți urmări și pe Google News