Miercuri dimineața, la prima oră, Daniel Suciu își pregătea „dosarul cu șină”. Nominalizatul la Ministerul Dezvoltării și-a scos cazierul judiciar. Era dispus să stea și la coadă la ghișeu, dar norocul lui a fost că erau doar două persoane înaintea lui. Apoi și-a procurat toate documentele necesare deoarece președintele Klaus Iohannis s-a dovedit extrem de scrupulos în detalii atunci când a fost vorba de Lia Olguța Vasilescu, pe care a respins-o pentru funcția de ministru al Dezvoltării.

 

Jurnalist și ucenic politic

 

Daniel Suciu, născut în Bistrița, are 39 de ani și a fost ziarist. În 2007 a intrat în politică. A fost, pe rând, consilier parlamentar, director al Cancelariei Prefectului, consilier județean, președinte al TSD Bistrița, purtător de cuvânt al organizației PSD. În 2012 a fost ales deputat de Bistrița, iar acum este la al doilea mandat și este și lider al deputaților PSD.

„Consilier județean multe mandate, deputat la al doilea mandat, lider de grup al deputaților PSD în cea mai tensionată perioadă parlamentară și de curând secretar general adjunct al PSD, Daniel Suciu a demonstrat cu vârf și îndesat că-și merită votul unanim”, a anunțat vicepreședintele PSD Doina Pană și ea deputat de Bistrița Năsăud. Daniel Suciu consideră că propunerea îl responsabilizează.

„Viața ne oferă lecții, satisfacții și provocări iar ele nu sunt niciodată întâmplătoare. De-a lungul anilor am înțeles acest lucru și am rămas mereu cu capul pe umeri și încrezător în Bunul Dumnezeu (…) Colegilor mei bistrițeni și sîngeorzeni, alături de care muncesc de atâția ani, le spun că o voi face și de acum cu același devotament și dorință de a construi”, a promis Suciu. Numele lui Daniel Suciu nu a fost deloc vehiculat ca o variantă pentru conducerea Ministerului Dezvoltării. PSD a luat această decizie deoarece îl consideră capabil să arate ce s-a făcut prin Programele de Dezvoltare Locală.

 

Cuc, mărul discordiei

 

În ceea ce îl privește pe nominalizatul la Ministerul Transporturilor, deputatul Răzvan Cuc, care a mai ocupat funcția de ministru timp de trei luni în guvernul Tudose, PSD stă pe un butoi cu pulbere. Acesta nu a fost agreat de organizația Giurgiu, din care făcea parte, prin urmare s-a mutat la Neamț, în fieful lui Iondel Arsene, care l-a apărat pe Cuc și de furia lui Nicolae Bădălău, dar și de Marian Oprișan.

Răzvan Cuc are e relație specială cu Ministerul Transporturilor. În 2015, în guvernarea Cioloș, a ocupat funcția de secretar de stat, responsabil cu aviația și sectorul rutier. A fost destituit deoarece, în 2016, nu s-a ocupat de campania electorală a PSD. Mereu i s-a reproșat că nu are abilități de comunicare, însă liderul PSD Liviu Dragnea, când a fost demis Cuc, spunea că este un om de onoare deoarece chiar dacă nu a reușit să dea detalii despre „starea dezastruoasă în care a găsit ministerul” și-a asumat răspunderea.

 

O ciorbă reîncălzită

 

Asociația Pro Infrastructură a dat, ieri un comunicat de presă, în care arată că propunerea guvernului la Transporturi este o „ciorbă proastă reîncălzită”. Asociația a făcut și un inventar al activității acestuia în mandatul anterior. Cel mai aspru este criticat, nu pentru gafele făcute, ci pentru semnarea unui Ordin de Ministru care modifica radical detaliile contractuale necesare proiectelor de infrastructură.

Experții Comisiei Europene au amenințat că blochează fondurile POIM pe transport dacă nu este abrogat. PSD l-a ales pe Răzvan Cuc, deși au admis că Felix Stroe era o variantă mai bună, pe considerentul că în relația cu Uniunea Europeană este nevoie de un ministru care are habar de domeniul pe care îl conduce.