A doua zi a protestelor din portul Constanţa a adunat în faţa Administraţiei peste 200 de sindicalişti şi agenţi economici. Reprezentanţii protestatarilor s-a întâlnit, la Bucureşti, cu oficiali din Ministerul Transporturilor care au anunţat că, luni, vor trimite Corpul de Control la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Portuarii constănţeni protestează, de ieri, “împotriva incompetenţei şi abuzului conducerii Administraţiei Porturilor Maritime (CN-APMC)” cerând demiterea directorilor. Protestatarii au refuzat dialogul cu actuala conducere al portului, “din cauza politicii incoerente practicată de către Administraţia portuară, cu efecte devastatoare asupra economiei naţionale”. Reprezentantul agenţilor economici din Organizaţia “Operatorul Portuar”, Viorel Panait, a dezvăluit că actuala conducere a portului Constanţa a decis majorarea cu 380% a tarifelor de utilizare a infrastructurii portuare. A invocat şi refuzul Administraţiei de a încheia contracte de închiriere a danelor, a contractelor de subconcesiune, “aşa cum prevede legea”.
Directorii portului Constanţa, cercetaţi penal
Nemulţumirile culminează cu “realizarea unui Masterplan al portului Constanţa, care nu ţine seama de mediul economic real”, conducerea dorind să transforme Portul Vechi într-o zonă de distracţii. Reprezentanţii sindicaliştilor şi agenţilor economici din portul Constanţa s-au întâlnit în această după amiază, la Ministerul Transporturilor, cu secretarul de stat Iulian Matache. “Ni s-a spus că avem susţinerea ministerului şi că, într-adevăr, activitatea conducerii executive a portului trebuie verificată, motiv pentru care, de luni, vor trimite Corpul de Control” a declarat pentru EVZ, purtătorul de cuvânt al operatorilor portuari, Ştefan Muntoiu. Mai mulţi directori din Administraţia Portului Constanţa ar fi implicaţi în fapte penale, controalele urmând să lămurească statutul acestora.
“Oamenii lui Mazăre conduc portul Constanţa deşi Curtea Constituţională i-a alungat”
Liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, crede însă că ministerul de resort vrea să amâne luarea unei decizii clare. “De-a lungul anilor s-au acumulat atât de multe probleme iar acest minister nu a a prioritizat problemele porturilor maritime”, a comentat Mircea Burlacu. “Protestatarii nu au ce discuta cu o Administraţie Portuară din care fac parte, încă, reprezentanţii lui Radu Mazăre, directorul economic din primăria Constanţa, doi consilieri locali PSD şi fostul profesor al primarului, în condiţiile în care Consiliul Local a pierdut toate acţiunile în port, prin decizia Curţii Constituţionale” a încheiat Mircea Burlacu. Protestele din port vor continua, zilnic, între 7,30 şi 18,00, până în data de 10 aprilie.