Ministerul Finanțelor intenționează să angajeze alți 100 de bugetari care să monitorizeze și evalueze eficiența execuției bugetare, după cum se arată într-un proiect de hotărâre de Guvern pus în transparență decizională.
Ministerul Finanțelor intenționează să completeze echipa sa prin recrutarea a 54 de persoane pentru diverse poziții în cadrul instituției, precum și să atragă 46 de specialiști pentru a întări echipa ANAF.
Angajări la Ministerul Finanțelor
„Prin prezentul act normativ se propune crearea premiselor pentru asigurarea funcționalității celor două noi structuri de specialitate, precum și a structurii de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor şi a structurilor teritoriale de inspecţie economico-financiară din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care vor efectua acţiuni de control la entităţile sesizate”, potrivit notei de fundamentare.
Ministerul anunță că una dintre subdiviziunile specializate își va orienta activitatea către supravegherea execuției bugetare, utilizând datele și informațiile gestionate de instituție.
Noi angajați vor monitoriza cum se cheltuie banii publici
Structura va efectua analiza datelor și informațiilor administrate de Ministerul Finanțelor și va solicita, atunci când este necesar, informații suplimentare.
În cazul în care se constată o creștere de peste 20% în comparație cu costul mediu al achizițiilor de produse/ servicii/ echipamente sau al executării de lucrări, sau costul mediu al cheltuielilor curente și de capital asociate unor instituții publice similare, structura respectivă va aduce aceste aspecte la cunoștința departamentului de inspecție economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor.
În acest sens, Ministerul va prezenta an de an Guvernului, rapoarte privind monitorizarea efectuată.
Ministerul Finanțelor anunță că structura respectivă va opera cu un total de 22 de poziții, asigurate prin extinderea numărului de posturi disponibile.
Noua structură din Ministerul Finanțelor va activa sub formă de proiect-pilot
Conform notei de fundamentare a proiectului, activitatea acestei structuri se organizează inițial sub formă de proiect-pilot pe o perioadă de trei ani în domeniile educație, sănătate, asistență și protecție socială, precum și pentru autoritățile și instituțiile subordonate autorităților administrației publice locale.
După expirarea acestei perioade, alături de domeniile menționate anterior, se pot extinde și către alte sectoare, conform deciziei exprimate printr-un ordin al ministrului de Finanțe.
Ministerul anunță că pentru coordonarea activităților de control, vor fi alocate zece poziții la Direcția Generală de Inspecție Economico-Financiară în cadrul aparatului propriu al ministerului și 46 de poziții la structurile teritoriale de inspecție economico-financiară subordonate ANAF.
Aceste posturi vor fi asigurate prin suplimentarea corespunzătoare a numărului de poziții aprobate pentru Ministerul Finanțelor și, respectiv, pentru ANAF.