Minciunile ministrului CUC. Azi: Podul Constanța. Ne costă 3,5 milioane de lei...

Minciunile ministrului CUC. Azi: Podul Constanța. Ne costă 3,5 milioane de lei...

Podul Constanța leagă Calea Griviței de Bulevardul Bucureștii Noi din Capitală. Pe deasupra circulă trenuri de călători și de marfă și reprezintă un adevărat pericol public, de ani buni.

Expertiza făcută în 2018 de către CFR a demonstrat faptul că podul se află într-o stare avansată de degradare. Mai precis, bucăți de beton de pe stâlpii de susținere se desprindeau cu ușurință, iar fierul din structura de rezistență era mâncat de rugină.

Ministerul Transporturilor a demarat lucrările abia în 2019, iar firma care le efectuează a obținut un contract în valoare de 3,5 milioane de lei, în condițiile în care reparațiile se desfășoară sporadic.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prima reparție după mai bine de trei decenii

Firma contractată de Ministerul Transporturilor pentru execuția lucrărilor este Infra Systemproiect SRL. Atribuirea contractului a avut loc prin procedură de negociere directă, după ce la licitația publică lansată nu a fost depusă vreo ofertă.

Construit în 1938, în doar 5 luni, Podul Constanța nu a avut parte de reparații decât o dată, la finalul anilor '80. Peste el trec zilnic zeci de trenuri, iar pe dedesubt, mii de oameni cu mașina personală, cu tramvaiul, cu autobuzul sau chiar pe jos.

Lucrările la Podul Constanța au început la jumătatea lunii iulie și ar urma să se finalizeze în noiembrie. CFR Infrastructură a declarat pentru Evenimentul Zilei că lucrările de pe partea dreaptă a podului au fost deja finalizate, „fără închiderea totală a circulației autovehiculelor pe Calea Griviței, în etape succesive, în intervalul orar 00:00 – 04:00, după scoaterea de sub tensiune a firului de alimentare cu energie a troleibuzelor și a tramvaielor STB”. Din păcate, nu se lucrează noapte de noapte, așa cum susține CFR Infrastructură.

În afară de reparația trotuarului, lucrările de consolidare a podului care stă să cadă presupun: reparații la fisuri și crăpături, reparații culee și soclu cu tencuială, aplicare strat de amorsă de ciment de aripi și grinzi, aplicare de vopsea de protecție anticorozivă a culeii și a aripilor aferente.

Primarul dă asigurări

Avizul Brigăzii de Poliție este valabil pentru perioada 8 iulie - 15 noiembrie 2019, iar primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, este ferm convins că lucrările se vor încheia conform graficului: Lucrările sunt gata undeva la 40%, am fost și cu domnul Răzvan Cuc pe șantier. Suntem în grafic, deci momentan, nu este cazul de întârzieri”.

Și CFR Infrastructură dă asigurări că lucrările merg șnur. „Până în prezent, constructorul a respectat graficul de lucrări, iar la momentul actual a început lucrările la pilele de pe zona centrală, unde se acționează pentru spargerea tencuielii și a betonului degradat pe zona soclului pilei”, ne-a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură.

Întrebat de ce au fost demarate atât de târziu lucrările la Podul Constanța, primarul a răspuns: „Întrebați-i pe cei de la Ministerul Transporturilor, eu doar i-am bătut la cap!”.

Răzvan Cuc, un ministru-fugar

Despre stadiul lucrărilor vorbesc de la sine fotografiile realizate de fotoreporterul EVZ săptămâna trecută.

Evenimentul Zilei a solicitat atât CFR Infrastructură, cât și Ministerului Transporturilor motivele pentru care lucrările la Podul Constanța au fost demarate abia în 2019, deși construcția se află de ani buni într-o stare avansată de degradare.

CFR Infrastructură a refuzat să răspundă punctual la această întrebare, în timp ce oficialii de la Ministerul Transporturilor – instituție mult mai în măsură să ofere un răspuns clar, a refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect. Răzvan Cuc, care și-a făcut un obicei în a fugi de presă, a fost de negăsit, în timp ce unul dintre consilierii ministrului, contactat de Evenimentul Zilei, a aruncat mingea în terenul celor de la CFR Infrastructură.

Viața pietonilor, în continuare în pericol

Una dintre cele mai mai probleme ale Podului Constanța nu va fi rezolvată. Trecerea pietonilor pe sub pod a fost și va rămâne un adevărat pariu cu viața. Pentru că dinspre Calea Griviței spre Bucureștii Noi nu se poate trece decât pe sub pod, pentru siguranță, bucureștenii sunt nevoiți să ia tramvaiul. Alții, mai curajoși, merg pe jos, pe un trotuar care arată ca după bombardament, unde sunt expuși la carosabil.

Lucrările care se desfășoară în prezent nu vor limita foarte mult riscul acroșării pietonilor. „Doar pe acea bandă vor putea circula pietonii (n.r. - pe dreapta, dinspre Griviței spre Bucureștii Noi), dar va fi ca lumea, se va umbla și la trotuar. Altfel nu se poate, pentru că pe sus circulă trenul. Așa a fost conceput”.

Un nou episod din „Minciunile lui Răzvan Cuc”

De curând, ministrul Răzvan Cuc declara că lucrările la drumul expres Craiova-Pitești nu au fost abandonate. Chiar dacă acolo nu mai era nimic, pentru că până și bordurile puse de el și de Liviu Dragnea au fost scoase și duse, ministrul Transporturilor ne asigura că lucrările de pe șantier vor începe după ce agricultorii își vor strânge recolta de pe câmp.

Săptămâna trecută, pământul era arat. Pe drumul unde în pragul alegerilor europarlamentare erau utilajele pregătite de asalt, a rămas doar o movilă de pământ.