Milioane de euro cerute drept despăgubiri de la Tarom

Milioane de euro cerute drept despăgubiri de la Tarom

Judecătorii Tribunalului Bucureşti au amânat, ieri, cu o lună, judecarea procesului în care pasagerii cursei Tarom implicate în accidentul de pe Aeroportul Otopeni, din decembrie 2007, au dat în judecată compania.

Aceştia cer despăgubiri pentru că şi-au ratat vacanţele şi invocă faptul că au avut nevoie de consiliere psihologică pentru a depăşi momentul. În prezent, la Secţia Civilă a Tribunalului Bucureşti sunt înregistrate două acţiuni formulate de 16 pasageri ai cursei Tarom din 30 decembrie 2007. Aceştia au chemat în judecată compania naţională Tarom şi firma de unde au fost cumpărate biletele de avion.   În prima acţiune, înregistrată pe 27 februarie, 14 pasageri cer atât daune materiale, cât şi morale. Concret, avocata Mariana Ştefan, apărătorul celor 14 persoane, a explicat instanţei că, în urma incidentului aviatic în care au fost implicaţi clienţii săi, aceştia au apelat la medici psihologi, iar în prezent efectuează şedinţe de psihoterapie.   Ea a mai spus că sumele cerute ca daune materiale pentru întârzierea avionului se ridică la aproximativ 5.000 de euro pentru fiecare reclamant. Pasagerii mai cer 20.000 de euro de persoană, cu titlu de daune materiale, pentru faptul că nu au mai putut avea o vacanţă. Alţi 500.000 de euro de persoană sunt solicitaţi pentru şocul suferit în timpul incidentului şi îngrijirea psihologică de după eveniment.   În 30 decembrie 2007, o aeronavă Boeing 737-300, aparţinând companiei Tarom, în care se aflau 117 pasageri şi şase membri ai echipajului, a lovit un utilaj de întreţinere aflat pe pista de decolare. Dintre cei 16 pasageri aflaţi în aeronava respectivă, cel mai mult a avut de suferit Daniela Niţă. Aceasta a coborât din avion pe ieşirea de urgenţă, situată pe aripa avionului, pe care, în prealabil, se pulverizase soluţie chimică anti-îngheţ.   În certificatul medico-legal prezentat instanţei se arată că pantalonii femeii s-au îmbibat cu soluţia respectivă şi că a fost nevoită să stea aşa aproximativ şapte ore, până la aterizarea la aeroportul de destinaţie. Urmările: „prurit, durere şi senzaţii de arsură la nivelul feselor şi faţa posterioară coapsă bilateral, iar, ulterior, stări de nervozitate şi tulburări de somn“.

Ne puteți urmări și pe Google News