Circulaţia pe secţiunea de metrou Laminorului - Străuleşti ar putea fi deschisă de abia în primul trimestru al anului 2017. Se amână, astfel, darea în folosinţă a acestei secţiuni a Magistralei 4, anunţată pentru data de 19 decembrie.
Comisiile de specialitate ale Metrorex vor finaliza verificarea lucrărilor executate de abia în primul trimestru al anului viitor a anunţat, astăzi, compania într-un comunicat de presă. Potrivit Metrorex, operaţiunea de verificare a lucrărilor pentru obiectivul de investiţii Magistrala 4 - Extinderea cu două noi staţii de metrou: Laminorului şi Străuleşti a demarat la începutul lunii decembrie. Concluziile comisiilor de specialitate care au verificat lucrările au evidenţiat finalizarea tuturor lucrărilor de arhitectură, finisaje, lifturi şi escalatoare, cale de rulare, instalaţii electrice şi sanitare, instalaţii PSI, instalaţii de ventilaţie, telefonie şi ceasoficare, acestea fiind în deplină stare de funcţionare, astfel încât probele tehnologice aferente instalaţiilor precum şi ale circulaţiei trenurilor să poată fi efectuate. „Întrucât la acest moment nu au fost finalizate o serie de lucrări privind detecţia şi alarmarea la incendiu, astfel încât să fie asigurate în totalitate condiţiile de siguranţă şi confort a călătorilor, în perioada imediat următoare vor fi continuate testele de sistem şi de circulaţie a trenurilor, precum şi continuarea lucrărilor nefinalizate pentru a putea fi create condiţiile de punere în funcţiune cu călători cât mai repede posibil (estimat în primul trimestru al anului 2017). Circulaţia cu pasageri pe această secţiune va fi anunţată public după finalizarea probelor”, se arată în comunicatul citat. Staţiile Laminorului şi Străuleşti sunt elemente componente ale Secţiunii Parc Bazilescu - Străuleşti, secţiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou (Gara de Nord - Lac Străuleşti), inclusă în investiţia „Racorduri la Reţeaua de Metrou. Tronsonul I Sălăjan - Linia de Centura şi Tronsonul II Gara de Nord - Basarab - Laromet'”, aprobată prin HG 598/08.06.2011. Lungimea totală a secţiunii va fi de 2,1 kilometri, iar valoarea totală a proiectului se ridică la 1,115 miliarde de lei (252,4 milioane de euro)