Cu toate că lucrările la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei avansează, în special la stații, proiectul s-a blocat la partea de realizare a sistemului de sigurață și de automatizare a circulației. Asociația Pro Infrastructura estimează că primele trenuri cu călători ar putea circula din Drumul Taberei abia peste un an, după ce termenul de finalizare a lucrărilor a fost deja amânat de mai multe ori.
„Am ales să mergem la Eroilor, Academia Militară și Râul Doamnei, punctele care sunt cele mai întârziate. În plus, am ajuns și la Valea Ialomiței, acolo unde stadiul este foarte avansat atât la stație, cât și la depou. Pe forum găsiți tot fotoreportajul (250 poze), explicații și multe detalii, unele în premieră. Au trecut 5 luni de la ultima noastră vizită - puteți compara cu stadiul din martie”, transmite Asociația Pro Infrastructură.
ONG-ul mai punctează: „Când se va inaugura linia? Dificil de spus deoarece, în continuare, licitația sistemului de siguranță și automatizare a circulației nu are un deznodământ. Oficialii Metrorex se pare că doresc să semneze, acum în septembrie, contractul pentru acest sistem cu firma desemnată câștigătoare, chiar dacă bătălia în instanță nu s-a terminat, compania contestatoare putând face recurs. Din momentul în care contractul este parafat, trebuie să așteptăm CEL PUȚIN 9 luni de zile operaționalizarea sistemului de management al traficului, fără de care trenurile de metrou nu pot circula având călători la bord”.
„Testele (fără pasageri) sunt programate a începe în ianuarie. Realist vorbind, estimarea noastră, în acest moment, este că deschiderea va fi undeva în toamna lui 2019, dacă se va semna în următoarele 30-60 de zile contractul amintit mai sus și dacă se vor accelera lucrările în stațiile întârziate”, mai aduagă Pro Infrastructură.