Meciul România – Franța a ținut în fața televizoarelor aproape cinci milioane de telespectatori pe minut. Romania a deschis aseara, alaturi de tara gazda, cea mai asteptata competitie fotbalistica a anului: UEFA EURO 2016TM. Meciul de aseara a stabilit un record pentru piata TV din Romania, inregistrand cel mai mare share pe publicul comercial al unui program din prime time din istoria masuratorii moderne a audientelor.

Meciul inaugural a fost urmarit de peste 4.5 milioane de telespectatori la nivel national pe intreg intervalul de difuzare, intre 22:01 – 23:54. In minutul de aur, de la 22:28, peste 5.1 milioane de telespectatori urmareau meciul de start al Campionatului European de Fotbal. Pe segmentul publicului comercial, cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani, Pro TV a fost lider de audienta cu 29.2 puncte de rating si o cota de piata de 71%, urmatorul post clasat inregistrand 2.7 puncte de rating si 6.7% cota de piata.

Meciul inaugural de pe Stade de France a reprezentat o premiera pentru echipa Romaniei, fiind primul meci de deschidere de la un Campionat European sau Mondial la care participa. Suporterii romani au fost prezenti in numar mare la Paris pentru a-si incuraja echipa de suflet care, in pofida rezultatului, a reusit un meci bun. Primul meci al grupei A a fost castigat de Franta, care s-a impus cu scorul de 2-1.

4,5 milioane de români se uitau la Pro TV, iar aproape 200.000 erau pe Dolce Sport.

La nivelul întregii țări, peste 4,5 milioane de români se uitau la Pro TV, iar aproape 200.000 erau pe Dolce Sport. Diferențele dintre meciul de pe Pro TV și celelalte stații au fost consistente, mai ales la orașe și pe segmentul comercial: cota de piață a Pro TV a fost de peste 50% pe toate targeturile, cu un 71% pe segmentul comercial 18-49 de ani. Pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulți români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audiență.

În termeni de cotă de piață, 71% share este cel mai ridicat nivel al vreunui program din istoria măsurătorilor de audiență: practic, aproape trei sferturi dintre românii între 18 și 49 de ani care aveau televizoarele deschise se uitau la deschiderea Euro 2016 Franța – România.

La nivel național, Kanal D  s-a clasat pe locul al doilea cu peste un milion de telespectatori, la bătaie cu meciul de pe Pro TV. Aproape 1,1 milioane de români în medie s-au uitat pe postul turcesc la Bahar.

Pe locul al treilea, Antena 1 a avut audiențe de peste 12 ori mai mici decât meciul Franța – România.

Te-ar putea interesa și: