Mazda MX-5, cel mai bine vândut roadster din toate timpurile, ţine la imaginea sa.

Motiv pentru care a recurs – din nou – la o operaţie de facelift. Una care trebuie să ţină proaspăt MX-5-ul până în 2014, la apariţia viitoarei generaţii dezvoltate împreună cu Alfa Romeo.

Modelul decapotabil japonez, comercializat în două versiuni, cu soft-top şi hardtop, a fost ajustat estetic în această vară, anunţă importatorul local al mărcii.

Din păcate pentru cei care şi-ar putea dori o astfel de maşină, noul MX-5 va ajunge în România abia la toamnă! Cu un preţ uşor mai mare decât cel al actualei versiuni.

Cea mai accesibilă versiune Mazda MX-5 cu facelift va costa 19.390 de euro cu TVA inclusă. Actualul preţ de intrare în gamă: 19.130 de euro cu TVA.

Cei care consideră că preţul este prea mare, trebuie să aibă în vedere că majoritatea modelelor roadster (decapotabile cu două locuri) sunt oferite de producătorii premium, cu costuri de achiziţie corespunzătoare.

Printre modelele de concepţie similară, dar mult mai scumpe (e drept, şi mai puternice) se numără: Audi TT (cu tracţiune faţă), BMW Z4 (hardtop), Mercedes-Benz SLK (hardtop), Porsche Boxster (soft-top), Nissan 370Z (soft-top).

Practic, MX-5-ul cu facelift are un spoiler frontal redesenat (pentru un aspect mai agresiv şi performanţe aerodinamice mai bune – susţine producătorul).

Mazda a umblat puţin şi la paleta de culori. Nuanţa Gri Metropolitan este înlocuită de Gri Dolphin.

Clienţii români vor avea la dispoziţie un pachet sport, dar numai pentru versiunea de top – Revolution – cu jante din aliaj de 17 inchi, carcasă proeminentă pentru cadrane, inele cadrane vopsite în gri, contur ramă faruri de culoare neagră, carcase oglinzi exterioare negre, hardtop negru şi bare de protecţie pentru tetiere argintii.

Pe partea tehnică, MX-5 vine cu un sistem care îmbunătăţeşte liniaritatea acceleraţiei, mai ales imediat după o frânare. Apropo de frânare, Mazda a resetat sistemul de servofrână, pentru un control mai bun al acestui proces.

Mazda MX-5 cu facelift este dotat cu o”capotă activă”, care se ridică automat după lovirea unui pieton la viteze mai mari de 20 de km/h. Spaţiu astfel eliberat absoarbe energia şi impactului fereşte capul pietonului de elemente dure ale blocului motor.

CITEŞTE ŞI:

Mazda şi Alfa Romeo vor face împreună un model sport