Mașinile diesel, interzise OFICIAL: Șoferii se grăbesc să își vândă ÎN PIERDERE mașinile pe motorină! Ce se întâmplă în România

În 2030, vânzările vehiculelor diesel ar putea scădea până la nivelul de 5% pe piaţa auto din Uniunea Europeană, situaţie generată de preocupările tot mai accentuate legate de calitatea aerului şi standardele privind emisiile.

Într-un răstimp de doar doar doi ani, între anii 2015 şi 2017, cota diesel pe piaţa europeană a scăzut deja de la 52% la 45%. În pofida acestui fapt, interzicerea maşinilor cu motoare diesel va face din ce în ce mai dificilă atingerea de către Uniunea Europeană a obiectivelor privind emisiile de CO2, se arată într-un studiu realizat de firma de consultanţă AlixPartners.

Potrivit semnatarilor studiului la care am făcut referire, diesel a fost promovat ca fiind mai ecologic decât benzina, în cadrul eforturilor UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în special a dioxidului de carbon (CO2). Deşi motorina conţine mai puţin carbon, emisiile totale de CO2 rezultate de la maşinile cu astfel de motoare, sunt mai scăzute. Cu toate acestea, motoarele diesel produc în general niveluri mai mari de oxizi de azot şi particule - mici bucăţi de funingine care pot intra în plămâni.

„Flota Uniunii Europene trebuie să realizeze o reducere de 4,6% (în CO2), pe an, până în 2021. Cu toate acestea, în 2017, cantitatea totală de CO2 din UE a crescut cu 0,3g/km”, potrivit studiului.