Maşinile au făcut coadă la Pasajul Basarab| FOTO

Deşi este duminică, mai mulţi bucureşteni s-au trezit cu noaptea în cap şi s-au dus să facă prima plimbare cu maşina pe pod. Coloana s-a format la intrarea dinspre strada Nicolae Titulescu. La ora 06.00 maşinile au trecut “ghidate” de un echipaj al Poliţiei.

Mai multe maşini au venit, începând cu ora 05.00, să inugureze Pasajul. S-au aşezat în coloană. O oră mai târziu, un echipaj al poliţiei a dat startul. Poliţiştii au condus coloana până la ieşirea de pe pod din zone Cotroceni. Şoferii au făcut două minute de pe Bulevardul Nicolae Titulescu până la Cotroceni - nu era trafic. În total, până la ora 10.00, pe pod au trecut 4.000 de autoturisme şi tramvaie. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a dat azi asigurări privind siguranța traficului pe pod. "Bag mâna în foc că este 100% sigur. Să fie cineva nebun să dea drumul la pod pentru circulaţie fără ca acesta să fie sigur, să fie deranjat la cap", a spus Oprescu.   El a răspuns astfel reprezentanţilor Inspectoratului pentru Siguranţa în Construcţii, potrivit cărora pasajul este nesigur şi primăria riscă o amendă.   "Să mă lase, să pună mâna pe carte, să cunoască legea. Să văd că mă amendează şi să-mi arate legea", le-a replicat edilul. Oprescu: “Sunt primarul bestial, care fac totul legal” În timpul vizitei pe care edilul-şef a făcut-o azi dimineaţă la Centrul de Infotrafic, pentru a vedea cum se circulă pe pasaj, acesta declarat, în legătură cu acuzaţiile aduse de ISC că: „Cei din această instituţie nu cunosc legea şi vor să inducă frica în bucureşteni. Inspectoratul de Stat în Construcţii să mă mai lase şi să pună mâna pe carte şi să citească legea. Nu e prima dată când fac asta. Ei vor să mă amărească, dar nu o să le reuşească. Eu sunt primarul bestial, care fac totul legal. (...) S-ar putea să mă supere rău de tot, pentru că bagă frica în bucureşteni.  Ei doresc să nu se facă absolut nimicȚ” De asemenea, edilul Capitalei a susţinut că circulaţia pe pasajul Basarab se va face condiţii maxime de siguranţă. “Trebuie ca cineva să fie deranjat la creier, ca să dea drumul la pasaj dacă nu ar fi 100% sigur. Este o construcţie sigură”, a precizat Oprescu. Vârful de încărcare al pasajului Basarab va fi de 80.000 de maşini pe zi, unul dintre testele importante urmând să fie chiar duminică după amiază, când mulţi şoferi se vor întoarce de la munte sau de la mare. Deschiderea traficului pe Pasajul Basarab a avut parte şi de un mic incident, atunci când unul dintre tramvaiele liniei 34 a reuşit cu greu să urce pe pod. În cele din urmă, tramvaiul şi-a reluat drumul, iar şoferii din Capitală s-au bucurat de câteva ture cu maşina pe mult aşteptatul pasaj. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a anunţat că tramvaiele liniei 34 vor circula pe traseul actual între Calea Vitan şi Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe Şoseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şoseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timişoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, până la terminalul "Ghencea". Udrea: Pasajul trebuia inaugurat după recepţia lucrării În timp ce primarul general a montat plăcuţe pe Pasajul Basarab inscripţionate cu mesajul: “Început de Băsescu, finalizat de Oprescu” şi nu a invitat la ianugurare pe nici unul din foştii primari generali, care au contribuit la realizarea Pasajului, ministrul  Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, îl acuză pe primarul Sorin Oprescu de faptul că a grăbit inaugurarea pasajului Basarab înainte de recepţia lucrării, recepţie la care ar trebui invitaţi foştii primari Traian Băsescu şi Adriean Videanu, ca promotori ai proiectului. Astfel, în cadrul unei intervenţii telefonice la Realitatea TV, Udrea a spus că recepţia efectivă a lucrării de la pasajul Basarab ar fi trebuit să constituie ceremonia de inaugurare a pasajului, nu inaugurarea făcută în avans de primarul general a unei lucrări care nu a primit nici măcar avizul de la Institutul de Stat în Construcţii. Întrebată dacă se impune invitarea lui Traian Băsescu la recepţia lucrării, în condiţiile în care fostul primar a iniţiat proiectul pasajului, Udrea a răspuns: “Da, cred că preşedintele Băsescu ar fi trebuit să fie invitat astăzi la momentul inaugurării oficiale şi la fel cred că trebuia invitat şi Adrian Videanu, ca cei care au contribuit la realizarea acestui pasaj”. În ceea ce priveşte lipsa avizului de la ISC, Udrea a spus că este o problemă de respectare a legalităţii. “Nu aş vrea să interpretați că mesajul, că aş încerca să aduc dubii asupra siguranţei pasajului (...) Eu personal mă voi duce şi mă voi sui pe pod”, a afirmat ministrul. Inaugurare cu fast Sorin Oprescu a decis să inaugureze ieri, cu mare fast, Pasajul Basarab, deşi specialiştii Inspectoratului de Stat în Construcţii spun că nu au semnat recepţia lucrării. După ce au luat pasajul la picior, miile de bucureșteni prezenți la ceremonie au putut admira parada la care au participant fanfare, motocicliști pe Harley Davidson și mașini de epocă. În plus, ei au primit drept suveniruri tricouri, şepci, căni şi umbreluţe, cu inscripția "Pasajul Basarab" “În trei luni, totul o să fie gata lifturi, scări rulante”, a spus Oprescu ieri, la inaugurarea podului. Începând de azi, pe pasaj vor circula şi tramvaiele liniei 34. Potrivit RATB, acestea vor circula pe traseul actual între Calea Vitan şi Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe Şoseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şoseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timişoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, până la terminalul "Ghencea". Pasajul este monitorizat prin 23 de camere fixe plus două mobile - pe pasaj şi patru camere fixe plus două mobile - sub pasaj. Pasajul Basarab este cel mai lung şi mai lat pod din Europa. Construit pentru a fluidiza traficul, pasajul face legătura între bulevardul Nicolae Titulescu, în apropierea Gării de Nord, şi bulevardul Vasile Milea, existând şi bretele de legătură cu Şoseaua Grozăveşti. Date tehnice - Lungime totală : 1.450 de metri; - Înălţime: 80 de metri; - Valoarea proiectului: 160.738.329 de euro. - Podul va avea staţii de tramvai şi lifturi şi scări rulante care vor face legătura cu staţia de metroul Basarab.