Sistemul de ride-sharing care operează la Aeroportul Otopeni nu mai este atât de sigur deoarece sunt şoferi de taxi care se folosesc aplicațiile companiilor celebre UBER sau BOLT.
O persoană a povestit despre tot ceea ce i s-a întâmplat la Aeroportul Otopeni atunci când apelat la un astfel de serviciu și trage un semnal de alarmă cu privire la șoferii care au mașini cu logo-ul UBER sau BOLT false.
Pe lângă faptul că ar fi apărut mașini cu firmele false, unii dintre șoferii înregistrați în aplicație anulează cursa înainte să preia pasagerul iar la fața locului negociază cash prețuri foarte mari cu clienţii.
„Atenție mare la taxiurile și mașinile cu logo-ul UBER de la aeroportul Otopeni, dar si cu șoferii cu atestat UBER sau BOLT care încearcă să te fraierească grosolan! Eu m-am confruntat cu două situații distincte acum vreo trei ore.
Am aterizat la ora 24 și am comandat un UBER. Șoferii acceptau cursele dar când ajungeau la punctul de întâlnire anulau si îmi cereau sume astronomice în numerar. Trei încercări, eșuate toate”, a semnalat public un client.
Șoferii te agață pur și simplu si apoi îți cer 150 de lei pe km
Persoana în cauză a relatat faptul că exista mașini pe care scrie UBER și care nu au nicio legătură cu aplicația. Acești şoferii te agață pur și simplu si apoi îți cer 150 de lei pe km.
„Asta pe de o parte (am comunicat, punctual, cu număr de mașină etc., celor de la Uber), pe de altă parte, există mașini pe care scrie UBER și care nu au nicio legătură cu aplicația. Șoferii lor te agață pur și simplu şi apoi îți cer 150 de lei pe km. Eu aş fi plătit 150 x 4.
Vă las pe voi să calculați. Am fost la un pas sa mă păcălească, daca nu aveam inspirația să îl întreb pe șofer cum stabilește prețul dacă nu are nici aplicație şi nici aparat de taxat. A urmat un şir de înjurături, valize aruncate, răcnete”.
Sursa foto: Pixabay
Cei de la Poliția aeroportului au ridicat din umeri
Clientul respectiv mai avertizează că acești șoferi cu firme fantomă pe maşini nu accepta plata cu cardul bancar si nu oferă chitanțe:
„Nu a intervenit nimeni de la aeroport. De asemenea, taxiurile nu accepta plata cu cardul bancar si nu oferă chitanțe. Am încercat să vorbesc cu poliția aeroportului, dar au ridicat din umeri. Este o hoție în capul gol, probabil cu acordul celor de la aeroport.
Lăsând de-o parte faptul că toate mașinile fantomă UBER sunt parcate pe locurile persoanelor cu dizabilități şi șoferii lor nu sunt tulburați de nicio autoritate. Eu, pentru că stau relativ aproape de aeroport, am luat-o „per pedes apostolorum”.
Buletin de București s-a adresat reprezentaților UBER România cu privire la situația semnalată dar și Companiei Naționale de Aeroporturi București.
În primul caz am cerut un punct de vedere cu privire la situațiile în care șoferii anulează comanda și negociază cash cursa înainte să preia pasagerul. În solicitarea către CNAB am întrebat care e procedura de acces în zona de Sosiri a autovehiculelor înregistrate în astfel de aplicații și care sunt sancțiunile în cazul în care există plângeri din partea pasagerilor cu privire la serviciile de ride-sharing din incinta Aeroportului Henri Coandă. Încă se așteaptă răspunsul.