Un studiu recent a analizat relația dintre culorile mașinilor și kilometrajul acestora. Rezultatele sunt surprinzătoare și contrazic datele anterioare despre numărul de kilometri la mașini.
Mașinile vopsite în anumite culori au cel mai ridicat kilometraj
O analiză recentă a companiei de date auto, carVertical, a scos la iveală o corelație între culorile mașinilor și kilometrajul acestora. Au fost analizate 15 țări europene, inclusiv România.
Astfel, dintre toate vehiculele verificate în România pe carVertical, mașinile maro au avut cel mai ridicat kilometraj mediu (182.495 km). Acestea sunt urmate de cele negre (173.274 km) și gri (167.471 km).
În general, culoarea maro la mașini este asociată cu mașinile premium sau de lux. Aceste mașini sunt utilizate mai mult pe distanțe lungi, în special în afara orașului.
Negrul, apreciat pe diferite tipuri de mașini
În ciuda faptului că nu este foarte practică, culoarea neagră la mașini este apreciată de toate tipurile de șoferi.
Argintiul este una dintre cele mai populare culori, prezentă pe o gamă largă de mașini de la modelele de segment A sau B până la vehiculele scumpe de lux.
De asemenea, este percepută pe scară largă ca fiind cea mai practică culoare și este folosită în țări cu climă foarte diferită:
„Mașinile diesel parcurg cei mai mulți kilometri. Cu toate acestea, cercetarea noastră a concluzionat că și culorile vehiculelor influențează cât de mult sunt utilizate acele mașini”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful de comunicații al carVertical.
Kilometrajul cel mai scăzut a fost înregistrat în rândul mașinilor portocalii și roșii
În ceea ce privește numărul redus de kilometri, mașinile portocalii conduc topul. Acestea sunt urmate de vehiculele roșii (138.314 km) și cele galbene (156.625 km).
În general, culoarea portocalie este asociată cu serviciile de transport. Roșul este, de asemenea, o culoare relativ rară:
„Cumpărătorii de mașini second hand sunt mai puțin pretențioși în privința culorilor vehiculelor în comparație cu oamenii care cumpără mașini noi de la reprezentanțe. Cu toate acestea, sunt și unii cumpărători care se concentrează mai mult pe culoarea unui vehicul și acordă mai puțină atenție stării în care se află acesta.
Nu este cea mai bună abordare. Mașinile prost întreținute ar putea arăta bine la exterior, dar pot fi costisitoare de deținut și întreținut. Starea mașinii și înregistrările istorice ar trebui să fie factorii care influențează cel mai mult decizia cumpărătorului, nu culoarea sau atractivitatea vizuală a mașinii”, a mai spus specialistul auto.