MAȘINA PREMIUM care i-a cucerit pe francezi, în timp ce Dacia cade ușor în dizgrație

MAȘINA PREMIUM care i-a cucerit pe francezi, în timp ce Dacia cade ușor în dizgrație

Pe măsură ce economiile își revin din criza financiară și câștigurile cresc, cererea pentru mașini low cost scade și cresc vânzările de mașini premium.

Așa se face că brandul Dacia a înregistrat în iunie o scădere a vânzărilor, pe piața franceză, în timp ce alte mărci, precum BMW, sunt tot mai căutate.

În luna iunie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi Dacia în Franţa a înregistrat în iunie o scădere de 0,6% în ritm anual, la 8.234 de unităţi, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), scrie Agerpres.

În rândul marilor producători auto, vânzările grupului francez Renault au scăzut luna trecută cu 4,2%, în timp ce livrările companiei Volkswagen au înregistrat un declin de 17,3%, pe fondul scandalului privind falsificarea testelor de poluare. Livrările grupului BMW au urcat în iulie cu 10,3%, iar Ford şi PSA Peugeot Citroen au raportat o scădere de 8% şi, respectiv, 17,4%.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în iulie o scădere de 9,6%, fiind înmatriculate 132.999 autoturisme noi. În primele şapte luni din acest an, au fost înmatriculate în Franţa 1.235.428 unităţi, un avans de 6,1% comparativ cu perioada similară din 2015.

Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei.

În ciuda scăderilor din luna iunie, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat, în intervalul ianuarie - iulie 2016, o creştere de 12,3%, la 70.159 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2015.

Vânzările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au urcat în primele şapte luni din acest an cu 9,5% şi, respectiv, 2,6%, în timp ce Volkswagen şi BMW au raportat un avans de 1% şi, respectiv, 18,9%, iar Ford un declin de 1,1%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.