Mărţişorul ţine mai mult angajatul la slujbă

Experţii în resurse umane spun că micile cadouri, în special cele personalizate, îi fidelizează pe salariaţi.

Oferirea unui dar, indiferent cât de mărunt este, reprezintă un atu pentru superior, dar şi o metodă de reţinere a angajatului.

La români, 1 şi 8 Martie sunt zile speciale, care nu trebuie ratate de angajatori. Lipsa mărţişoarelor ori a florilor, la serviciu, ar echivala cu nepăsarea.

„Astfel de zile merită sărbătorite pentru că în cultura noastră balcanică s-a înrădăcinat un «trebuie» interior. Multe companii şi-au diversificat categoriile de bonificaţii cu o serie de aspecte locale: o zi scurtă de lucru doamnelor, o mică atenţie, o petrecere seara. Îmi sunt mai puţin cunoscute beneficiile în bani, însă putem vorbi de o celebrare la nivel informal a acestor zile“, susţine Oana Moşoiu, HR consultant al firmei de consultanţă Ascent Group.

Un simplu gest le motivează pe femei

Fiecare angajat îşi doreşte ca firma la care lucrează să-l trateze ca pe un om care contează. „Luna martie este o ocazie de a apropia oamenii, de a-ţi îndrepta atenţia spre lucrurile care contează pentru ei, spre viaţa lor personală, spre interesele lor“, spune Alina Popescu, psiholog al Behavior Center, firmă de consultanţă în domeniul psihologiei aplicate în business.

Ea susţine că, în ultima perioadă, din ce în ce mai mult, aşteptarea angajaţilor este ca firma să fie atentă cu ei, să îi privească mai degrabă ca oameni decât ca angajaţi.

„Unei femei ii place să fie apreciată ca femeie, ca mamă, ca iubită, ca prietenă. Celebrarea la serviciu a altor roluri pe care şi le asumă o femeie în viaţă - nu doar cel de angajată - este o sursă importantă de motivaţie şi apreciere“, concluzionează Alina Popescu.

Micile detalii fac diferenţa

O companie care se respectă, adică una care este interesată de eficienţa angajaţilor, ţine seama de micile detalii care fidelizează. „Oferirea de mici atenţii cu ocazii speciale pot creşte loialitatea angajaţilor foarte mult şi pot întări spiritul de echipă. Cred că acele companii care nu fac gesturile acestea mici riscă foarte mult, atât din persectiva resurselor umane, cât şi din punct de vedere al succesului afacerii“, e de părere Alexandra Dincă, PR manager al Neogen, care administrează www.bestjobs.ro. O floare, un mărţişor sau o felicitare (dar scrisă chiar de mâna şefului, şi înmânată de acesta) pot face minuni. Importantă, spun specialiştii în resurse umane, este personalizarea. Nu contează că este vorba despre un pix, o agendă, un calendar.

„Managerii care ştiu să ofere atenţie şi consideraţie oricărui angajat care face performanţă pe parcursul unui an vor şti ce să facă şi de 1 şi 8 Martie. Dacă nu ştiu... atunci 1 şi 8 Martie ar fi una dintre cele mai mici probleme pe care le are firma respectivă!“, consideră psihologul Marius Merluşcă, manager al Elf Consulting, specializată în consultanţă managerială.