Marii retaileri sunt de acord cu un acord voluntar, sub patronajul Guvernului, pentru a aplica un mecanism de reducere a preţurilor la alimente de bază pe întreg lanţul de aprovizionare. Vor fi vizate 10 categorii de produse de bază, reducerile urmând a se aplica doar un anumit număr de luni.
Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) îşi reafirmă disponibilitatea de a lucra împreună cu Guvernul României pentru a aplica un mecanism voluntar de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază pe întreg lanţul de produs - producători, procesatori, comercianţi, potrivit unui comunicat de presă transmis vineri.
"Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri", se menţionează în comunicat.
Reduceri pe întregul lanț de aprovizionare
Retailerii susțin că, pentru ca reducerile să aibă efect în buzunarul românilor şi pentru a accelera reducerea inflaţiei, este absolut necesar că mecanismul voluntar să fie aplicat nu doar comercianţilor, ci pe întregul lanţ de produs. Este o opinie similar cu cea a reprezentanţilor Guvernului.
"AMRCR consideră de maximă importanţă implicarea şi a Consiliului Concurenţei - garantul respectării legislaţiei în acest domeniu în România, cu care Asociaţia este în comunicare permanentă - în aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor pe o perioadă limitată la unele sortimente de produse alimentare de bază. Membrii AMRCR apreciază că această măsură este aplicabilă într-o situaţie excepţională, pentru o perioadă limitată de timp, în contracararea unui fenomen extrem de negativ - inflaţia - precum şi pentru păstrarea unui nivel de putere de cumpărare care să asigure accesul tuturor consumatorilor la produsele alimentare de bază", se spune în comunicat.
AMRCR asigură Guvernul României că "este pregătită să fie un partener loial şi eficient în atingerea obiectivului pe care Executivul îl urmăreşte prin acest proiect, iar membrii săi sunt absolut disponibili să continue orice discuţie la nivel tehnic pentru stabilirea tuturor detaliilor mecanismului temporar, voluntar şi pe tot lanţul de reducere a preţurilor la unele alimente de bază, în beneficiul consumatorului român".
AMRCR (Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România) are printre membri principalele companii de retail alimentar şi nealimentar din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Pepco, Profi, Selgros şi este membră a Confederaţiei Patronale "Concordia" şi a organizaţiei "EuroCommerce".
Se va încheia un acord pentru 10 categorii de produse
Joi, premierul Marcel Ciolacu a anunțat că urmează să fie încheiat un acord cu marii retaileri pentru ca cele 10 categorii de produse să fie mai ieftine la raft. Premierul a adăugat că ar fi îndeplinite „toate condițiile” pentru ca în perioada următoare să fie încheiat „un acord sau un act normativ” în acest sens. „Asta înseamnă o scădere garantată a prețului la unele produse de bază din gama celor indispensabile populației: pâine, lapte, brânzeturi, carne, ouă, făină, mălai, ulei, legume și fructe proaspete”, a mai spus prim-ministrul roman. Potrivit Europa Liberă România, reducerea alimentelor de bază ar urma să fie aplicată pentru o perioadă de 6 luni prin limitarea adaosului comercial