Marele brand din Republica Moldova, recunoaștere internațională. Mii de medalii câștigate

Marele brand din Republica Moldova, recunoaștere internațională. Mii de medalii câștigateVin. Sursa foto: dreamstime.com

Produsele viticole rămân un bun de mare preț pentru Republica Moldova. Atât pe lan intern, dar și extern. Așa că producătorii pun în continuare accent pe sortimentele de vinuri, care au devenit un brand pentru Basarabia.

Vinificatorii moldoveni au câștigat 6500 de medalii la concursurile internaționale și titlul de „Cea mai premiată țară din Europa de Est”. Cu toate acestea, pentru a rămâne competitivă pe piața globală a vinurilor de calitate, Moldova trebuie să se concentreze pe strategii de marketing și promovare eficiente.

Conferința națională a industriei vitivinicole, organizată de Oficiul Național pentru Vie și Vin (ONVV) alături de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA), cu suportul proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală din Moldova (PCRR), s-a axat pe aceste aspecte. La fel, au fost evaluate rezultatele înregistrate la un deceniu de la lansarea brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” pe piața internațională.

Produsele viticole din Republica Moldova, extrem de apreciate

„De la lansarea brandului vinicol de țară sectorul vitivinicol se poate mândri cu succese revoluționare. Într-un deceniu, am organizat peste 200 de campanii de promovare internațională și peste 1.000 de evenimente în piețele țintă și de interes, să susținem vizitele a zeci de jurnaliști din toate colțurile lumii și să oferim suport vinificatorilor pentru participarea la cele mai prestigioase competiții și expoziții internaționale. În ce zece ani, am reușit să susținem peste 100 de vinării la 50 de concursuri internaționale și să obținem statutul Moldovei drept Cea mai premiată țară din Europa de Est”, a spus Parascovia Ignat, Șefa Departament Marketing, ONVV.

În ultimul deceniu, Vinul Moldovei a fost subiectul unor numeroase articole în publicații prestigioase precum „Meininger”, „The Drinks Business”, „Decanter”, „The Financial Times”, iar la nivel regional a fost tema reportajelor ample realizat de Euronews. Recent, Vinul Moldovei și activitățile revoluționare de promovare au generat 14 mii de publicări în presa internațională, care au relatat despre primele vinuri create cu ajutorul Inteligenței Artificiale, de la producere până la promovare și crearea elementelor de identitate vizuală, conform infomarket.md.