Marcel Iureş a fost printre primii artişti care, în anii ’90, făceau pasul în domeniul încă nesigur al teatrului independent.
Cea de-a şaptea ediţie a Festivalului de Teatru Independent Undercloud s-a deschis cu spectacolul Absolut! (regia Alexandru Dabija, Teatrul Act), un one-man show cu Marcel Iureş şi tot cu Marcel Iureş echipa Undercloud a iniţiat seria de interviuri cu artişti. Din perspectiva lui Marcel Iureş, teatrul independent e un fenomen închegat şi se bucură că face parte din el, deşi regretă că ritmul de lucru nu îi permite să vadă mai multe spectacole ale colegilor: „Sunt ca cizmarul care umblă desculţ sau ca un brutar care face la nesfârşit pâine şi nu o gustă niciodată”. Marcel Iureş a fost printre primii artişti care, în anii ’90, făceau pasul curajos în domeniul încă nesigur al teatrului independent. Văzut atunci ca un demers chiar „antistatal, ceva capabil să răstoarne guvernul”, teatrul independent s-a dezvoltat într-un fenomen închegat, posibil datorită unor „oameni cu idei şi pasiune fără un contract pe bani”. Şi, în definitiv, „indiferenţa autorităţilor e mai bună decât lupta sau interdicţia”, susţine Marcel Iureş. În videoclipul ataşat, îl puteţi asculta pe Marcel Iureş dezvoltând pe tema teatrului independent, a începuturilor acestui fenomen şi povestind cum, dintr-o dezamăgire faţă de stat, „care nu înţelesese nişte gesturi”, a făcut trecerea într-un domeniu născut „dintr-un tip de generozitate necuantificată”.