„Ca măsură de siguranță, JPO a recomandat comandanților de unități să stabilească o restricție de zbor pentru aparatele F-35A, care nu trebuie să zboare la mai puțin 40 km de furtuni”, a indicat un purtător de cuvânt al companiei Lockheed-Martin.
„Lucrăm cu JPO pentru a pune în aplicare acțiuni corective”, a adăugat el.
A priori, această problemă a OBBIGS nu privește celelalte două versiuni ale F-35, și anume F-35B (cu decolare scurtă/ aterizare verticală sau STOVL) și F-35C (varianta pentru marină).
F-35B folosește un OBBIGS de concepție diferită, datorită RollS-Royce LiftSystem care îi permite să aterizeze vertical. În ceea ce privește modelul F-35C, până în prezent nu au fost observate anomalii, scrie Opex 360.
Nu este prima dată când această problemă a apărut la avioanele F-35.
OBBIGS-urile instalate inițial la bordul acestei aeronave au avut de asemenea probleme, ceea ce a dus la impunerea unor restricții de zbor, care au fost ridicate odată ce o soluție a fost găsită, în 2014.