Managerul supermarket-ului din secuime: „Limba română nu este o CONDIȚIE pentru angajare, ar fi DISCRIMINARE”

Scandalul izbucnit, după ce o vânzătoare dintr-un supermarket din Odorheiul Secuiesc a refuzat să servească un client pentru că vorbește în limba română, ia amploare. Managerul supermarket-ului a declarat că angajează și vânzătoare care nu vorbesc limba română, suținând că nu le cere să știe limba română, întrucât acest lucru ar fi discriminare.

Sorin Susanu, Directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, a precizat pentru Newsbv.ro că amenda de 10.000 de lei aplicată supermarket-ului Kaufland Odorheiul Secuiesc a fost decisă chiar de un etnic maghiar care a considerat că situația nu i se pare normală.

”Am vorbit cu unul dintre inspectorii care a zis că nu i se pare normal ce se întâmplă, cu toate că e etnic maghiar. Într-adevăr, vânzătoarea care lucra la momentul controlului nu ştia limba română. Nu este aceeaşi vânzătoare cu cea care apare în filmarea de pe YouTube. Această angajată chiar nu ştia limba română. Dacă cea din filmare poate că simula, nu am de unde să ştiu, aceasta chiar nu ştia. Asta mi-au spus inspectorii. Şi când a venit directorul magazinului se putea vedea că ea chiar nu ştie limba română”, a declarat Sortin Susanu, comisarul șef regional al ANPC Brașov.

”În acest context, comisarii OPC l-au întrebat pe manager : ”Cum puteţi angaja pe cineva pe vânzări care nu ştie limba română?”. El a răspuns atunci că nu poate cere cunoaşterea limbii române ca o condiţie pentru angajare, deoarece ar fi discriminare”, a precizat Susanu.