MAI pregătește lovitura pentru șoferi: „Conduita agresivă” pe şosele, amendă şi suspendarea permisului 120 de zile

Politia rutieră Sursa foto: Arhiva EVZ

În proiectul Poliției române se prevede „Conduita agresivă” în tarfic care se va sancționa cu amenda și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile. 

În noul proiect ce ţine de Codul Rutier se prevede suspendarea permisului 120 de zile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe autostrada și permis reţinut 60 de zile pentru circulaţie pe banda de urgenţă.

Poliţia Rutieră propune sancţiuni mai dure pentru şoferii care nu respectă regulile de circulaţie pe autostradă. Astfel, şoferii care circulă pe contrasens ar putea fi sancţionaţi cu amenzi mai mari şi reţinerea permisului pentru o durată de 120 de zile faţă de 60 de zile în prezent în timp ce, pentru circulaţia pe banda de urgenţă se propune măsura complementară de suspendare a permisului pentru 60 de zile.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, a declarat: „conduita agresivă” nu se regăseşte în Codul Rutier.

“Recent, Poliţia a făcut o serie de propuneri pentru modificarea Codului Rutier. Vrem să introducem în legislaţie, „conduita agresivă”  a participanţilor la trafic care acum nu se regăseşte. Dacă ne referim la circulaţia pe contrasens, acum se sancţionează cu amendă de la 870 de lei la 1305 şi permis suspendat pentru 60 de zile. Propunerea este ca amenda să fie în clasa a IV- a cu amendă până la 2900 de lei şi permis reţinut pentru 120 de zile. Pentru circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzii acum sancţiunea este doar amendă, vrem ca permisul să fie suspendat pentru 60 de zile. Când circulăm pe autostrada viteza este mai mare şi pericolul creşte”, a subliniat Georgian Drăgan.

Ce înseamnă „Conduita agresivă”

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”