Magda Pălimariu, la plajă pe nisip negru în Tenerife

Prezentatoarea rubricii meteo de la Pro TV povesteşte cum a petrecut patru zile în insula primăverii veşnice, cu iubitul.

Am fost în Tenerife (cea mai mare dintre Insulele Canare din Oceanul Atlantic), în staţiunea Puerto de la Cruz. Am petrecut patru zile în această insulă a primăverii veşnice, cum mai este cunoscută şi, chiar dacă timpul a fost prea puţin pentru câte aveam de făcut acolo, m-am simţit extraordinar de bine.

Mărturisesc că am avut sentimentul că acest loc mă aştepta de mult. Am avut parte de seri tihnite la terasele înghesuite din Playa de Las Americas, dar şi de plimbări pe faleză. „Casa cu balcoane“, din orăşelul Orotava, aflat la câţiva kilometri de Puerto de la Cruz, mi-a plăcut cel mai mult. Aici am descoperit broderiile unice pentru care localnicii sunt atât de cunoscuţi. Între plimbările pe faleză sau prin staţiune, m-am bucurat şi de zile însorite la plajă, mai ales că eu iubesc soarele şi marea. Cel mai mult ma surprins nisipul foarte închis la culoare, aproape negru.

Staţiune cu aer boem

În Puerto de la Santa Cruz am vizitat muzeele ascunse pe străduţele înguste care duc spre Piaţa del Charco, dar şi Biserica Nuestra Senora de la Pena. Mi-a plăcut totul în Tenerife. De la preparatele pe bază de peşte şi fructe de mare, la cafeaua savurată la o terasă plină de oameni gălăgioşi şi muzica în surdină care se auzea din barul hotelului.

Gata de surf

Nu am avut parte de întâmplări ieşite din comun, însă îmi plăcea foarte mult să văd grupuri de turişti cocoţaţi pe stâncile de pe plajă, ca nişte ciorchine de struguri, pentru a urmări zecile de crabi care îşi fac apariţia acolo. Iar seara, plaja era împânzită de surferi care se aventurau în valurile destul de mari. A fost cât pe ce să încep şi eu să iau lecţii de surfing, însă apa extrem de rece din timpul serii m-a ţinut departe de sportul acesta. Poate îmi iau revanşa în următoarea vacanţă.

Mi-am propus să revin aici pentru a nu rata nicio frumuseţe a acestor insule. De exemplu, nu am avut timp să ajung în zona numită Caldera de las Canadas, unde se află un peisaj de-a dreptul selenar şi unde, din câte ştiu, au fost filmate mai multe SF-uri, dar nici în satul Masca, o localitate ascunsă între munţi şi care mai numără doar 80 de locuitori.

Destinaţia potrivită pentru vacanţă

Le-am povestit tuturor prietenilor mei despre minunea din mijlocul Atlanticului. Le recomand o vacanţă aici, pentru că vor avea parte de o climă plăcută, pentru că nisipul negru, vulcanic este foarte fin, pentru că trebuie să vadă „Casa cu balcoane“ şi pentru că localnicii şi turiştii din Tenerife sunt speciali: mereu cu zâmbetul pe buze şi foarte binedispuşi.

CAZARE

Vedere la ocean

> Eu am stat în Puerto de la Cruz, la Hotelul Bahia Principe Tan Felipe, de patru stele, singurul hotel plasat la doar 25 de metri de plajă. Am avut o cameră cu vedere spre ocean, aşa că priveliştea a fost de nedescris. Am mers cu un pachet turistic pentru care am plătit 70 de euro de persoană pe noapte, „all inclusive“.

> Mi-a plăcut acest hotel atât pentru faptul că era aproape de plajă, dar şi pentru că îţi pune la dispoziţie o piscină superbă, un SPA foarte bun, dar şi teren de tenis, sală de biliard şi de fitness.

RESTAURANT

Peştele este excepţional

> Eu sunt o „fană“ a restaurantelor pescăreşti. În hotelul la care m-am cazat se află şi un astfel de restaurant, la care am mâncat de câteva ori preparate foarte delicioase. Însă la fel de bune sunt şi restaurantele din staţiune, care oferă meniuri foarte diversificate.

> Şi le mai recomand tuturor celor care ajung în Tenerife terasa cu specific franţuzesc, „La Rue de Paris“, cu o atmosferă veselă, întreţinută de muzica live.

SFATURI

Insula merită vizitată

> Când am mers eu în Tenerife, serile erau destul de răcoroase. Aşa că, dacă mergeţi în insule în această perioadă a anului, e bine să aveţi şi haine mai groase la voi pentru plimbările de seara. Dacă vă plac broderiile, sigur nu veţi rezista în faţa şalurilor spectaculoase de la „Casa cu balcoane“, care costă în jur de 100 de euro bucata.

> Cei care aleg Tenerife, e bine să ştie că insula are atât de multe de arătat, încât e păcat să mergeţi acolo doar pentru plajă.