Magda Pălimariu, în Ţara Fiordurilor

Prezentatoarea rubricii meteo de la Pro TV a petrecut o săptămână în îngheţata Norvegie, pe unele dintre cele mai bune pârtii de schi din Europa.

Anul acesta am fost pentru prima dată în Norvegia şi am stat o săptămână în Lillehammer. Ca în toate vacanţele mele din ultimii ani, am fost în Norvegia împreună cu iubitul meu, Alex. Am plecat din Budapesta şi am făcut trei ore cu avionul până în Oslo, iar de acolo am luat un tren de mare viteză şi am făcut două ore până în Lillehammer.

Am mers cu un pachet turistic care includea biletul de avion, cazarea pentru şapte zile şi micul dejun. Norvegia este o ţară scumpă, aşa că cei care se hotărăsc să meargă acolo e bine să se intereseze din timp de ofertele turistice disponibile. Pe pârtiile olimpice

Am avut parte de o săptămână de schi cu adevărat profesionist, chiar pe pârtiile unde s-au ţinut Jocurile Olimpice de iarnă din 1994, la Lillehammer. Eu sunt o împă timită a schiului, este unul dintre sporturile mele preferate şi îmi doream de mult să ajung în Norvegia, care este renumită pentru pârtiile foarte bune pe care le are. Parcul Jocurilor Olimpice din Lillehammer este impresionant şi mă bucur că am avut ocazia să schiez pe toate pârtiile de acolo. Lillehammer, oraşul-muzeu Centrul oraşului poartă încă amprenta secolului al XIX-lea, cu minunate căsuţe de lemn şi străduţe întortocheate. Ca obiective turistice în Lillehammer recomand Muzeul Maihaugen, cel mai mare muzeu în aer liber din Norvegia, Muzeul de Artă Flygelet, dar şi Biserica de lemn Garmo, construită pe la 1150.

Am vizitat şi Oslo, unde îmi pare foarte rău că am ratat Palatul Regal, pentru că se încheiase programul vizitelor publice, aşa că am fost nevoită să mă mulţumesc cu priveliştea de afară. În Oslo mi-au mai plăcut Catedrala Oslo, a treia ca mărime din capitala norvegiană, Muzeul de Artă Modernă şi Fortăreaţa Akershus. Zăpadă pe toată durata anului

Mi-a plăcut acea atmosferă unică, de poveste, desprinsă parcă din cărţile de basme pe care le citeam când eram mică. Nu ştiu dacă e ceva ce nu mi-a plăcut în Norvegia. M-aş întoarce cu mare drag, mai ales că ţara asta oferă atât de multe locuri inedite de vizitat, pe care nu ai cum să le bifezi într-o singură vacanţă. Le recomand tuturor celor care iubesc schiul să meargă în Norvegia, pârtiile olimpice sunt de departe cele mai bune şi ai siguranţa că întotdeauna vei găsi foarte multă zăpadă. CAZARE

Hotel, pensiune sau camping

> Eu am stat la un hotel de patru stele, „First Hotel Breiseth“. Totul a fost inclus în oferta pe care am cumpărat-o. Eu am mers cu un pachet turistic care includea biletul de avion, cazarea pentru şapte zile şi micul dejun, care a costat 3.000 de euro de persoană.

> Există însă şi variante mai ieftine de cazare: camerele de închiriat în case particulare sau numeroase hoteluri construite din lemn. În plus, am aflat că cei care aleg să viziteze Norvegia pe timpul verii se pot bucura de peste 1.000 de campinguri, multe dintre acestea pot fi rezervate în avans. RESTAURANT

Carne de balenă, ren şi cerb

> Lillehammer este un oraş scump, aşa că nu vă miraţi dacă la cină veţi scoate din portofel 200 de euro pentru două persoane. Restaurante, braserii şi cafenele se găsesc la tot pasul, şi te îmbie cu tot felul de bunătăţi.

> Aici am descoperit cele mai bune brioşe din lume şi, pe lângă specialităţile internaţionale, localnicii te îmbie cu mâncăruri tradiţionale: multe preparate pe bază de peşte, carne de balenă sau carne de ren, elan, cerb şi cocoş de munte.

> Carnea uscată sau afumată servită de obicei cu o felie de pâine crocantă este o mâncare extrem de apreciată. SFATURI Călătoriţi cu trenul!

> Cei care merg iarna în vacanţă în Norvegia e bine să ştie că se înnoptează foarte repede, ziua este foarte scurtă, ninge mai mereu şi este foarte frig.

> Dacă sunteţi pasionaţi de schi, luaţi-vă costumul de schi de acasă, pentru că dacă vreţi unul nou, cumpărat de acolo, veţi scoate destul de mulţi bani din buzunar.

> Trenul este cel mai util şi mai rapid mijloc de transport.

> Lillehammer este o destinaţie perfectă pentru împătimiţii schiului. Sunt foarte multe pârtii şi merită vizitat parcul Jocurilor Olimpice.