Magazinele, în vria reducerilor. Se vinde la jumătate de preţ

Magazinele, în vria reducerilor. Se vinde la jumătate de preţ

Discounturile oferite de retaileri urcă în această perioadă până la 50% din preţul iniţial. Cei care fac acum achiziţii importante pot face o economie semnificativă.

Din dorinţa de a termina "en fanfare" un an în care vânzările s-au mai dezmorţit după un 2010 "negru", retailerii se întrec în reduceri în ultima lună a anului. Cumpărătorii vor da însă buzna în magazine de abia în ultimele zile dinaintea sărbătorilor, majoritatea dintre ei aşteptând, probabil, reduceri şi mai mari decât cele din prezent. Iar rezultatele nu întârzie să apară. După un galop fulminant la începutul anului, inflaţia anuală a ajuns lunile trecute la 3,4%, cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani, în timp ce discounturile operate de către retaileri ating valori record. Ceea ce reprezintă o veste bună pentru un cumpărător confruntat în ultimii doi ani cu o scădere acută a puterii de cumpărare. Blugi şi cizme, la jumătate de preţ În magazine, anunţurile privind reduceri semnificative de preţuri sunt vizibile la tot pasul. Mai ales retailerii de încălţăminte şi îmbrăcăminte încearcă să-i convingă pe clienţi să-şi schimbe garderoba, odată cu intrarea în noul an. La magazinul Fox cumpărătorul care vrea o pereche de blugi găseşte una dintre cele mai mari reduceri existente: 50%. O pereche costă acum 125 de lei, faţă de 250 de lei cât era preţul iniţial. Dacă vreţi un alt brand, găsiţi blugi la aproape acelaşi preţ la Kenvelo, 120 de lei, reducerea fiind mai mică decât la Fox, de 40%. Cum ne aflăm în anotimpul rece, o pereche de cizme pare o achiziţie potrivită în această perioadă. La House of Art, o pereche costă acum în jur de 120 de lei, faţă de 240 iniţial. La acestea se poate adăuga un pulover, mai ales că ne aşteaptă trei luni de iarnă. Kenvelo oferă o reducere de 30% la un astfel de produs, care costă acum 90 de lei. Atmosfera face toţi banii Retailerii încearcă să creeze o atmosferă de sărbătoare în unităţile lor, pentru a spori pofta de achiziţii a clienţilor. Brazi împodobiţi, ghirlande, luminiţe, panouri colorate: tot arsenalul este aruncat în lupta pentru atragerea de cumpărători. Nici Carrefour nu face excepţie. Iar tactica pare să dea roade în acest caz, unitatea de la Unirii având destul de mulţi clienţi. Una dintre ofertele tentante, mai ales pentru această perioadă, este cea a whiskey-ului Teachers, redus cu 32%, până la 38 de lei. În plus, pentru cei care caută un cadou mai deosebit, compania derulează, până pe 26 decembrie, o promoţie pentru toată gama de mixere, blendere şi epilatoare Braun, discountul oferit fiind de circa 20%. Şi pentru că unii români vor prefera să stea de sărbători acasă, să se uite la televizor, un astfel de aparat este o alegere potrivită pentru cei mai mulţi dintre ei. La Cora se poate cumpăra un Samsung cu diagonala de 81cm, cu circa 1.400 lei: reducere de 20%. PROPUNERE Laptopul este cadoul ideal Vânzările de laptopuri au avut o creştere accentuată în acest an, recenta campanie de reduceri Black Friday demonstrând acest fapt. Unul dintre cele mai mari discounturi la laptopuri din această perioadă îl reprezintă cel de la Altex, un model de Sony Vaio costând acum 2.800 de lei, cu 15% mai puţin decât era iniţial. Tot la Altex, amatorii de cafea au de unde alege dacă vor să achiziţioneze un filtru sau espresor în această perioadă. Astfel, un espresor Krups are acum un preţ redus cu 25%, până la 270 de lei, în magazinul menţionat. Copiii nu trebuie uitaţi în Luna Cadourilor. Iar pentru că un iPhone ar fi prea mult pentru multe buzunarele părinţilor, un joc puzzle 3D, la Kaufland, redus cu 23%, până la 23 de lei, ar fi un cadou mai potrivit. Reducerile de pe site-uri

Produsele şi serviciile puse la vânzare de firme pe site-urile de specialitate au la rândul lor oferte tentante în perioada de sărbători de iarnă. Site-urile cu oferte de reduceri au devenit tot mai populare în ultima vreme, şi tot mai mulţi români stau pe internet în căutarea celor mai mari discounturi, care pot depăşi 60%. Astfel, cine vrea să aibă maşina "lună" înainte de sărbători fără a scoate prea mulţi bani din buzunar, are o ofertă pe Groupon. Discountul oferit este de 64% pentru spălat exterior, curăţat interior, curăţat jante, spălat motor, degresare cu ceară cu 25 lei pentru autoturism sau 28 RON pentru SUV. Femeile care vor să beneficieze de un look special cu ocazia sărbătorilor de iarnă au posibilitatea de a îşi achiziţiona un serviciu special de înfrumuseţare, la un preţ destul de atractiv. Astfel, amatoarele de şedinţe de înfrumuseţare găsesc în prezent o reducere de 68%, până la 256 lei, pentru o şedinţă de cosmetică, pe site-urile de specialitate. Şedinţa de înfrumuseţare include machiaj semipermanent pentru sprâncene, buze sau ochi. Această ofertă este pusă la dispoziţia româncelor tot pe Groupon. STRATEGII DE VÂNZARE Cora şi Carrefour aplică în anumite zile ale săptămânii sau într-un interval orar anume discounturi speciale pentru unele categorii de produse Românii amână, de obicei, cumpărăturile de Crăciun pe ultima sută de metri. Şi anul trecut, cumpărătorii au aşteptat până pe 23 decembrie pentru a face grosul achiziţiilor, indiferent de categoria de produse. Mulţi dintre ei speră, astfel, că-i vor determina pe vânzători să scadă preţul pentru a nu rămâne cu marfa pe raft de Crăciun. Seara dinaintea Ajunului, cea mai aglomerată Potrivit unui studiu Visa Europe, vineri, 23 decembrie, va fi cea mai aglomerată zi pentru magazinele tradiţionale. Visa îşi bazează aceste estimări tocmai pe datele privind volumul tranzacţiilor din anii anteriori, când cumpărătorii au dat buzna în magazine în această zi. Românii vor profita de programul prelungit al unităţilor de retail pentru a nu se înghesui chiar pe 24 decembrie, zi care va pica sâmbăta. Paradoxal, însă, tocmai din această cauză ne putem aştepta la înghesuială în ziua de vineri. Astfel, ar fi recomandat să vă faceţi cumpărăturile până pe data de joi, 22 decembrie. Cum să cauţi discounturile din magazine Marile lanţuri de retail încearcă diverse strategii pentru a-i sensibiliza pe cumpărătorii care au devenit tot mai greu de mulţumit dar, mai ales, al căror buget s-a subţiat foarte mult pe fondul acestor perioade de dificultăţi financiare. Scăderile salariale ale românilor au ajuns şi până la 40% pe fondul crizei. O astfel de strategie are Cora, care oferă reduceri în anumite zile şi pentru anumite branduri. Astfel, în perioada 2-4 decembrie, magazinul a oferit 20% reducere pentru produsele ectrocasnice marca Tefal/Moulinex/ Rowenta/Krups. În perioada 5-7 decembrie, acelaşi discount va fi oferit pentru produsele Whirlpool, iar în 8-12 decembrie pentru produsele LG. Hipermarketul Carrefour oferă reduceri între anumite ore ale zilei Carrefour procedează întrun mod similar şi practică diverse reduceri pentru anumite game de produse în câteva zile ale săptămânii. Cu ocazia sărbătorii de Moş Nicolae, 4-5 decembrie, Carrefour oferă reduceri de 25-30%, între orele 20 şi 24, la cărţi, confecţii şi electrocasnice. Totodată, programul a fost mărit pentru a oferi posibilitatea mai multor clienţi aă ajungă la magazin. Astfel, în perioada 6-7 decembrie, programul va fi între orele 8.00-22.00. 30 la sută este reducerea de care pot beneficia cei care cumpără cărţi, confecţii şi electrocasnice de la Carrefour pe 4-5 decembrie RECORD DE VÂNZĂRI Nebunie de Black Friday Românul a devenit sensibil la discounturi, după cum demonstrează ultimele rezultate obţinute de retailerii care au aplicat o politică agresivă de discounturi cu ocazia zilei Black Friday. Reducerile practicate de magazinele Flanco şi Altex în weekend-ul trecut i-au făcut pe mulţi clienţi să nu mai aştepte Crăciunul şi treacă la achiziţii. Cele mai căutate produse au fost televizoarele, laptopurile şi smartphone-urile. În reţeaua de magazine Flanco au fost nu mai puţin de 60.000 de clienţi. Televizoarele, notebook-urile şi maşinile de spălat rufe au fost cele mai cerute produse în Black Friday în România, reprezentând peste 55% din valoarea tuturor vânzărilor. În total, Flanco a vândut peste 4.500 de televizoare, 2.500 de notebook-uri şi 3.000 de maşini de spălat rufe, mărcile preferate fiind Samsung, Whirlpool, Sony şi Asus. 30% dintre încasări au fost realizate în Bucureşti, următoarele două oraşe fiind Constanţa şi Arad. La Altex, "Febra Cadourilor de Sărbători" a adus atunci un număr de peste un milion de vizitatori în magazine. Volumul vânzărilor a crescut cu peste 100%, comparativ cu weekend-ul precedent, categoriile cele mai apreciate fiind TV-urile, în special LED -urile Sony, dar şi gadget- urile, smartphone-urile, laptopurile, tabletele şi camerele foto.  eMAG, cel mai mare magazin online din România, a înregistrat, vineri, 25 noiembrie, comenzi în valoare de aproximativ opt milioane de euro, până la ora 18.00, potrivit directorului de dezvoltare Radu Apostolescu. Citiţi şi:

  • De Black Friday românii au cumpărat de 30 mil. lei de la Flanco
  • Black Friday. eMAG a vândut de 8 milioane de euro până la ora 18.00
  • Ce produse au cumpărat românii cu ocazia Black Friday
  • Românii încă au bani

Ne puteți urmări și pe Google News