Măcel în TVR

Măcel în TVR

Televiziunea publică vrea să desfiinţeze TVR Internaţional, TVR Cultural, TVR 3 şi TVR Info. Războiul între tabere, la apogeu.

Surse din interiorul Televiziunii Publice au dezvăluit că astăzi, în Consiliul de Administraţie (CA), managementul TVR va propune ca soluţie de redresare a instituţiei renunţarea la TVR Internaţional, TVR Cultural, TVR 3 şi TVR Info. Grupul ar dori să mai păstreze TVR 3, respectiv canalele teritoriale, pentru a avea acces la comunicarea în ţară. Substratul ar fi că, dacă vor apărea neînţelegeri cu PNL, există riscul ca PSD să nu mai aibă acces la Antena 3. În TVR se înfruntă do uă tabere. Pe de-o parte tabăra PSD, adică gruparea oamenilor de la Constanţa, sprijiniţi de Nicuşor Constantinescu, iar pe de altă parte tabăra lui Claudiu Săftoiu, András István Demeter şi Liviu Nicolescu, ultimii doi, actualmente consilieri ai şefului TVR. Dacă televiziunea publică ar renunţa la cele patru canale, experţii spun că instituţia ar face "o economie" de aproape 50%, cât sunt cheltuielile salariale, dar scade şi cifra de afaceri. De fapt, ar fi o distrugere a misiunii educative a TVR şi nu o optimizare a activităţii. Sursele cred că şansele ca cele patru canale să fie desfiinţate sunt mari, iar propunerea poate trece de Consiliul de Administraţie. "Până la acest moment, proiectul managementului nu a fost publicat şi nu l-a studiat nimeni. Conducerea a anunţat deja că disponibilizează 1.000 de oameni, dar unele informaţii spun că este vorba de chiar 1.200 de angajaţi. Proiectul clar, pe hârtie, sau suport electronic nu e definitivat. Este şi foarte greu, în TVR au rămas puţini oameni competenţi care să lucreze", crede un membru CA. Prima măsură de redresare luată în TVR s-a aplicat săptămâna trecută, când Consiliul de Administraţie a aprobat schimbarea Comitetului Director (CD), cu oameni subordonaţi directorilor din CD. Această măsură nu ajută economic TVR, mai ales că nu s-a diminuat niciun salariu şi n-a fost nimeni dat afară. Măsurile luate în Televiziunea Română au la bază o campanie de imagine, este părerea multor angajaţi