Lupta inutilă a Antenei 1 cu propriul ei public

Audiențele lunii octombrie demonstrează, încă o dată, că Antena a luat plasă. Și nici măcar nu este „Plasa de stele”, show aducător de rating pentru post, scos din grilă pentru că toca banii mai ceva ca o piţipoancă de Dorobanţi.

Degeaba a investit Antena mii și mii de euro în decoruri, tehnologie și vedete, chiar dacă unele dintre fostele staruri ale lui Adrian Sârbu nu-și mai găseau de ceva timp rostul în televiziunea deținută acum de Central European Media Enterprises; nu poate sări de locul secund. Mai rău, pe zi ce trece serialele turcești de la Kanal D îi suflă în ceafă. În urmă cu ceva timp, când „X Factor” era încă debutant la Antena 1, Dan Negru îmi destăinuia, vizibil dezamăgit, că sumele care i se dau pentru emisiunile sale - „Te pui cu blondele”, „Next Star”, sau „Te cunosc de undeva”, produse interne cu ratinguri mari - nu depășesc jumătate din bugetul alocat colosului internațional. În goana de a-și depăși rivala ProTV, Antena este hotărâtă să sacrifice totul. Degeaba. Diferența e că sunt sute de mii de persoane care urmăresc Proul. Şefii Antenelor nu s-au gândit nicio clipă că publicul nu-i caută pentru formatele internaţionale. Dacă audiențele de la „Te cunosc de undeva”, „Un show păcătos”, „Acces Direct” sau Revelioane nu i-au convins, probabil că nu mai e nimic de făcut.