Lumea virtuală a revoluționat campaniile politice în timpul pandemiei

Peisajul din politica electorală a SUA se extinde dincolo de candidați, alegători și campanii, incluzând vânzători, consultanți, brokeri de date, profesioniști în analize, consultanți mass-media și echipe creative.

Toți joacă un rol în desfășurarea unei campanii, consideră Barbara A Trish, autoare a unei cărți cu acest subiect, într-un text din NationalInterest.

Președintele Donald Trump a evitat masca și distanțarea în timpul campaniei care coincide cu pandemia, iar asta a dus la diagnosticarea lui cu COVID-19 și la răspândirea bolii în Casa Albă. Există însă și alții care și-au dat seama cum pot face campanie cu riscuri reduse. La asta contribuie multă expertiză, tehnologie și ingeniozitate.

În cartea la care este co-autoare, intitulată „Inside the Caucus Bubble” , Barbara A. Trish face o analiză a practicilor de campanie din acest an din SUA. Trish spune că a urmărit modul în care campaniile îi implică pe alegători și îi motivează pe voluntari, dar și felul în care sunt angrenați vânzătorii care oferă o gamă largă de produse și servici, dar și de la strângeri de fonduri pe platforme digitale, până la reviste tipărite, după modelul tradițional.

Și, spune ea, a observat că toți candidații, campaniile și furnizorii cu care lucrează au fost capabili să se adapteze și să reinventeze în epoca COVID-19.

Astfel, o infrastructură pentru organizare și comunicare de la distanță era deja pusă în aplicare înaintea pandemiei, facilitând comunicarea între personal, voluntari și alegători fără un contact direct.

Grupuri de telefoane virtuale existau de câteva cicluri electorale, astfel încât echipele de campanie nu se mai bazau pe un teren sau un spațiu donat, cum ar fi o sală de conferințe, unde se adunau voluntarii. Iar aceștia reușeau, cu ajutorul aplicațiilor de pe telefoane, să se conecteze la liste, scripturi și au posibilitatea de a introduce date și de a efectua apeluri.

Din anul 2018, campaniile au început să se bazeze pe noi platforme pentru trimiterea de mesaje text pentru a implica voluntarii și alegătorii. Cunoscute ca „sms de la egal la egal”, aceste programe sporesc posibilitatea ca alegătorii să răspundă și să se angajeze în campanie.

Același lucru este valabil și pentru o platformă de evenimente, Mobilize, care ajută democrații să gestioneze evenimentele și să recruteze voluntari. În primăvară, Mobilize a trecut brusc la o lume a evenimentelor complet virtuale. Platforma a adăugat o nouă funcție, oferind o cerere automată a unui voluntar de a-și găzdui propriul eveniment virtual.

Punerea acestor instrumente direct în mâinile voluntarilor poate aduce voci neașteptate în campanie. Platforma Mobilize anunța la începutul lunii un eveniment bazat pe Zoom, „Meditație pentru Joe și Kamala”, din Los Angeles, care îndemna activiștii astfel: „Meditați împreună pentru Joe și Kamala. Toți sunt bineveniți, nu e nevoie de experiență”.

Facebook, care la început anunța o funcție de „renunțare” pentru a dezactiva anunțurile politice, a revenit cu un nou mesaj, spunând că va interzice anunțurile politice pentru săptămâna care precede data de 3 noiembrie, alăturându-se altor platforme de socializare, Twitter și Google, care și ele au reglementat publicitatea politică.