Numiți-l un semn al vremurilor. În Japonia, scutecele pentru adulți încep să se vândă mai mult decât cele pentru bebeluși. Asta în timp ce rata natalității scade și societatea îmbătrânește. Aproximativ 29% din populația țării are acum peste 65 de ani, iar acest procent este pe cale să crească. Între timp, numărul de copii născuți în țară a scăzut pentru al optulea an în 2023.
La producătorul de scutece Daio Paper, de lângă Muntele Fuji, directorul fabricii, Naoto Sugaya, spune că tendința este clară. „Numărul de scutece pe care le producem crește de la an la an datorită pieței în creștere a scutecelor pentru adulți din Japonia. De asemenea, producem o mare varietate de scutece datorită numărului tot mai mare de clienți" a spus acesta.
Japonia și îmbătrânirea populației
În perioada de cinci ani până în 2027, se preconizează că piața japoneză a scutecelor pentru adulți va crește cu 16%, ajungând la peste 600 de milioane de dolari. Între timp, vânzările de scutece pentru bebeluși vor scădea cu 8%, la aproximativ 530 de milioane de dolari. Un mare producător - Oji Holdings - a declarat deja că nu va mai vinde scutece pentru copii.
Cei de la Daio Paper nu intenționează să nu mai producă produse pentru copii, dar acestea nu mai sunt prioritare. Directorul de marketing Kenji Nakata spune că firma își reorientează resursele pentru a se concentra pe piața adulților. De asemenea, se lucrează la dezvoltarea unor scutece discrete, care pot fi purtate fără jenă.
Având în vedere că țările din întreaga lume se confruntă cu îmbătrânirea populației, Japonia s-ar putea să nu fie ultima țară în care scutecele își vor găsi noi clienți, conform Yahoo News.