LUCRĂRI OPRITE pe un tronson de autostradă. Firmele subcontractate sunt NEPLĂTITE din 15 iulie

În timp ce șeful CNAIR, Cătălin Homor, se laudă că a pus pe șantierele de lucru din țară camere de supraveghere pentru a urmări evoluția lucrărilor, în așa fel încât constructorii să respecte termenii contractuali de finalizare a acestora, pe Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda nu se lucrează deloc de câteva zile, nota, vineri, publicaţia Alba24.

Mai multe firme sub-subcontractoare au oprit, din nou, lucrul, din cauză că nu și-au mai primit banii din 15 iulie. Reamintim faptul că, potrivit contractului inițial, tronsonul respectiv trebuia să fie gata în data de 2 octombrie, dar din cauza deselor întreruperi după neplata sub-subcontractorilor sau alte întârzieri, nimeni nu poate preciza o dată exactă de finalizare.

Lucrările de pe Lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, de la km 31 până la km 41, în zona Ciumbrud, sunt din nou blocate de subcontractori pentru neplata facturilor scadente, potrivit unor surse din zonă. Ultimii bani primiți au fost pentru perioada 1 – 15 iulie, iar, de atunci, firmele subcontractoare care lucrează cu muncitori și utilaje proprii nu au mai fost plătite.  

Citţi continuarea articolului aici

Cu o lungime planificată de 70 km, A10 este autostrada care va face legătura dintre Autostrada A1 şi Autostrada A3, pe traseul Sebeş - Turda. În luna iulie 2013, a fost anunţată organizarea unei licitaţii pentru porţiunea Sebeş-Turda, iar rezultatele acesteia au fost anunţate în decembrie 2013. 

Lucrările ar urma să fie finalizate din fonduri europene (85%) şi de la bugetul de stat (diferenţa).  Tronsonul Sebeş-Turda este împărţit în patru loturi:  - Lot 1 - 17,0 km de la intrarea pe autostrada în Sebeş până la Pârâul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA - SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fără TVA;  - Lot 2 - 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori: asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fără TVA; - Lot 3 - 12,5 km de la intrarea în Aiud pânî la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fără TVA; - Lot 4 - 16,3 km de la nodul Decea până în Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fără TVA. (sursa: www.130km.ro)