Încă o lovitură pentru platformele de ride-sharing din România.
Începând cu ziua de vineri, 1 noiembrie, toți șoferii care nu sunt complet în legalitate nu-și mai pot desfășura activitatea pe platformele de transport alternativ Uber, Bolt, Yango sau Clever!
Lovitura dată acestor companii înseamnă timpi în plus de așteptare pentru clienți și prețuri mai mari la curse! Economia de piață – șoferi puțini, cereri multe, comenzi întârziate, prețuri ridicate!
OUG 49/2019, care reglementează serviciile de ridesharing în România, intră în vigoare la 1 noiembrie. Deocamdată, au aviz de funcţionare platformele Bolt, Uber (ambele au primit aviz tehnic provizoriu) şi Clever (aviz tehnic valabil 1 an de zile). Yango nu a primit aviz, conform ultimelor date furnizate de Ministerul Comunicaţiilor, aferente zilei de 31 octombrie.
Chiar și așa, cu toate aceste avize (provizorii sau nu) obținute, nu toți șoferii au avut timp să obţină documentele necesare pentru a putea practica „noua taximetrie”.
Ultimele cifre, prezentate de Uber la începutul lunii octombrie, arătau că abia jumătate dintre şoferii companiei aveau documentaţia completă. Cine nu și-a obținut toate avizele va avea contul suspendat de la 1 noiembrie, fiind în imposibilitatea de a mai prelua comenzi!
„Mă aştept să fie zile în care vom vedea timpi mari de aşteptare și un tarif dinamic. Serviciul, cu siguranţă va fi afectat, urmează să vedem cât!”, a declarat Nicoleta Schroeder, manager general Uber România.
Deși a fost depus un proiect de lege care prelungește termenul limită pentru autorizarea şoferilor (până la 1 februarie 2020), adoptat de Parlament pe 22 octombrie, el nici până în prezent nu a fost trimis la Palatul Cotroceni pentru promulgare, scrie national.ro. El încă mai poate fi contestat la Curtea Constituțională de senatori sau deputați și nu se știe când va fi promulgat de președintele României.