Mai multe magazine Auchan din București ar putea fi închise, de Protecția Consumatorilor, din cauza neregulilor de funcționare. ANPC a luat măsuri foarte dure după ce a descoperit mai multe abateri de la reglementările în vigoare.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune închiderea a patru unităţi Auchan din Bucureşti. Este vorba de magazinele Auchan din Titan, Vitan, Militari şi Berceni, pentru o perioadă de cel mult şase luni. Măsura a fost adoptată în urma abaterilor importante care au fost descoperite în urma unor controale.
Informația a fost prezentată într-un comunicat al ANPC. Potrivit sursei citate, mai multe controale în zonele alimentare ale magazinelor au vizat respectată legislaţia în vigoare.
În urma controlului, au fost înregistrate abateri importante, care au dus la acordarea unor amenzi în valoare de 102.000 de lei şi o serie de măsuri complementare. Între altele s-a dispus, oprirea de la comercializare şi retragerea tuturor produselor alimentare neconforme. De asemenea, s-a propus închiderea magazinelor pe o perioadă de cel mult 6 luni a tuturor celor patru unităţi Auchan.
ANPC a propus oprirea temporară a unor servicii
ANPC a mai propus oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată:
mezeluri/brânzeturi, gastro, cofetărie, pâine, cofetărie - Auchan Vitan;
carne, mezeluri şi lactate, brutărie, gastro, cofetărie, măsline vrac - Auchan Militari;
peşte, gastro, cofetărie, mezeluri/brânzeturi, carne afumată - Auchan Titan;
carne pasăre, lactate, ouă, carmangerie, peşte congelat, măsline, mezeluri/brânzeturi, gastro - Auchan Berceni.
Principalele abateri descoperite de Protecția Mediului
Potrivit comunicatului, cele mai frecvente nereguli constatate de comisarii ANPC au fost la raioanele de comercializare a legumelor și fructelor care prezintă mucegai, grad de coacere neuniform, consistenţă moale la palpare, exemplare depreciate etc.
De asemenea, inspectorii au descoperit produse expirate sau pentru care nu era respectată temperatura de păstrare. Mai mult mesele de expunere sau vitrinele frigorifice nu erau igienizate corepunzător, iar unele produse nu aveau etichetele corespunzătoare pentru depozitare și expunere la vânzare.
În plus, echipamentele de curățenie, respective bureții de sârmă, coșurile de gunoi, ustensilele de gătit erau deteriorate și improprii.
La vitrinele asistate conţinând mezeluri/brânzeturi/carne refrigerată vrac, carne afumată vrac, rafturile de expunere a produselor de panificaţie şi spaţiul de depozitare al produselor de cofetărie, au fost constatate prezenţa ruginei, vopsea exfoliată, insecte moarte, fire de păr, zone oxidate, acumulare de apă provenită din nefuncţionarea corespunzătoare a agregatelor frigorifice, lichid provenit de la produse din carne ambalată, prezenţa prafului în strat gros pe rafturi şi ventilatoare, prezenţa de resturi alimentare.
„ANPC supraveghează cu maximă atenţie, în continuare, piaţa pentru a verifica modul în care operatorii economici respectă reglementările în vigoare, în domeniu, şi îi asigură pe cetăţeni că depune toate eforturile necesare pentru ca eventualele încălcări ale drepturilor consumatorilor să fie prevenite sau stopate”, se precizează în comunicatul de presă.
Auchan: Ne asigurăm clienții că vom crește și mai mult gradul de vigilență și control în această perioadă
Reprezentanții Auchan, în urma controlului ANPC, au transmis un comunicat de presă prin care confirmă acțiunea ANPC în câteva magazine. De asemenea, menționează ce măsuri s-au luat pentru remedierea aspectelor deficitare.
„Autoritatea ne-a sesizat mai multe aspecte, diferite de la un magazin la altul, a căror remediere a fost dispusă imediat, fiind deja finalizată în cea mai mare măsură. Urmează să transmitem către OPC București solicitările ce se impun în vederea redeschiderii către consumatori a zonelor supuse controlului din magazinele în cauză.
Toate magazinele noastre au sisteme de audit și control al calității, avem implementată respectarea standardelor ISO pentru managementul calității - fiecare hipermarket beneficiind și de un responsabil de calitate dedicat acestora - toate cu scopul de a răspunde cât mai bine prevederilor legale. De asemenea, magazinele noastre respectă măsurile pentru protecție sanitară împotriva Covid-19. Ne asigurăm clienții că vom crește și mai mult gradul de vigilență și control în această perioadă”, au precizat reprezentanții Auchan în comunicatul trimis la redacție.