Naufragiul reprezintă prima pierdere asigurată din 2012 şi va afecta puternic veniturile din primul trimestru al companiilor implicate, potrivit lui James Eck, analist şef în cadrul Moody’s.

În timp ce pagubele suferite de navă se vor ridica la circa 500 de milioane de dolari, alte costuri, cum ar fi despăgubirile acordate celor răniţi şi daunele produse mediului înconjurător, vor urca substanţial costul final, potrivit Moody’s.

Într-un alt raport, Jefferies International Ltd. a estimat costul total la 650 de milioane de euro. Majoritatea pagubelor vor fi achitate de firmele de reasigurare. Asigurătorii navei au făcut deja primele estimări ale pagubelor.

Reprezentnaţii Munich Re (ARN), cea mai mare companie de reasigurare din lume, au spus pe 18 ianuarie că pierderile companiei se vor situa în jurul a 50 de milioane de euro în timp ce reprezentanţii Hannover Re au declarat astăzi că se aşteaptă la pierderi de circa 30 de milioane de euro. Totodată, asigurătorul Lancashire Holdings estimează pagube cu valori cuprinse între 20 şi 30 de miliioane de dolari.

“Scăderile de venituri rezultate din aceste pierderi vor scădea sumele la dispoziţia acestor firme şi contribui la crearea impresiei în râdul investitorilor că sectorul firmelor de reasigurare nu poate gneera câştiguri care să acopere costul capitalului", scrie Moody’s.

Costa Concordia era totodată asigurată de Assicurazioni Generali SpA (G), RSA Insurance Group Plc (RSA) şi XL Group Plc (XL).