Strada Pitar Moş numărul 12. În fostul sediu al Ambasadei Elveţiei din Bucureşti a fost inaugurat ieri Centrul de design regional al Centrul de design regional al Renault. Aici vor fi desenate noile modele ale producătorului Dacia, care vor înlocui actuala gamă Logan, precum şi cele ale francezilor. Primul concept al unităţii, un pick-up mai urban şi mai bine adaptat stilului activ de viaţă al românilor, a fost prezentat la deschidere.

Centrul din România este al şaselea al grupului Renault, după cele din Spania, Franţa, Coreea de Sud, India şi Argentina. „Centrul din Bucureşti va fi responsabil pentru regiunea Europa Centrală şi de Est. Designerii de aici vor analiza toate ţările din regiune şi vor concepe automobile în care vor fi cuprinse tendinţele de pe aceste pieţe“, a spus Patrick Lecharpy, directorul de design al centrului din România.

„Ne gândim
la un model cabrio“

Dacia se pregăteşte să lanseze modelul hatchback Sandero, iar pe liniile de la Mioveni se testează şi modelul SUV, care va dispune de tracţiune pe roţile din faţă, dar şi 4×4. În afară de acestea, pe platforma Logan ar mai putea fi construit şi un minivan, maşină de familie care are în general şapte locuri şi un portbagaj generos. Reprezentanţii Renault au confirmat că există inclusiv planuri pentru lansarea unui Logan decapotabil (cabrio). „Ne gândim la un model cabrio, este adevărat“, a spus Patrick Lecharpy.

La Titu, lucrările
vor începe la toamnă

Renault Technologie Roumanie, centrul de inginerie regională al Renault, va începe în luna octombrie lucrările la centrul de testări de la Titu, judeţul Dâmboviţa, unde vor fi încercate maşini, piese şi subansamble, a declarat primarul comunei, Dinu Ilie. Proiectul ar urma să fie finalizat în 2012. Potrivit edilului local, impozitul plătit de Renault pe cele 370 de hectare achiziţ ionate la Titu reprezintă circa 30% din bugetul local. Proiectul, anunţat încă din 2006, este estimat la peste 450 milioane de euro şi va angaja circa 3.000 de persoane. Renault Technologie Roumanie are ca misiune dezvoltarea de proiecte de vehicule şi de mecanică, fabricate în uzinele din zona Euromed (Europa Orientală, Rusia, Maghreb, Turcia) sau destinate pieţelor din această regiune.
 
Centrul de design este a patra mare investiţie Renault în România, după cea în fabrica Dacia de la Mioveni, centrul de cercetare Renault Technologie Roumanie şi uzina de cutii de viteze Renault Mecanique Roumanie.

„THE ECONOMIST“

„Maşină ieftină, care arată ciudat“

Săptămânalul britanic „The Economist“ a publicat ieri un material intitulat „Logica Loganului“, cu subtitlul „ieftin şi plăcut“ şi în care urmă reşte şi comentează succesul surprinzător avut pe pieţele vesteuropene de automobilul produs de Dacia. Vânzările Logan au crescut cu 75% în Franţa anul trecut, în ciuda designului caracterizat drept „pătrăţos“. Analiştii de la „The Economist“ văd şi defectele modelului: „Maşină ieftină, care arată ciudat“.

PROMIŢĂTORI

Designeri tineri, idei inovatoare

În Centrul de design din Bucureşti lucrează deja 15 designeri, iar alţi 15 urmează să fie angajaţi până la sfârşitul anului viitor. Un bulgar, o slovacă, un turc, un canadian, doi francezi şi nouă români, aceştia sunt designerii auto aleşi „pe sprânceană“ pentru centrul Renault. Vârsta medie a echipei nu trece de 23 de ani, însă toţi sunt absolvenţi ai Secţiei de design auto înfiinţate de Renault în diferite universităţi din lume, inclusiv în şcolile de arhitectură din Bucureşti şi din Cluj. Şeful echipei este Stéphan Barral, unul dintre cei mai renumiţi designeri ai grupului francez, cel care a creat modelul Mégane şi a realizat diferite părţi din Modus şi Scénic.
 
„Cele mai noi tendinţe în designul auto arată că maşina ar trebui să fie o continuare a spaţiului personal, al locuinţei, unde poţi să asculţi muzică, să fumezi în voie, să te relaxezi. De aceea, modelele pe care le gândim acum vor avea multe elemente de design interior, toate adaptate atât pieţei din România, cât şi celei regionale“, ne-a declarat Barral. „Nu ne-a fost greu să găsim designeri foarte buni în România. Din toamna anului trecut am intrat în legătură cu universităţile de arhitectură din Cluj şi din Bucureşti, ţinem acolo cursuri şi organizăm concursuri pentru a-i recruta pe cei mai talentaţi. Însă un designer român bun nu e obligat să lucreze în centrul din Bucureşti, o poate face oriunde în celelalte cinci centre ale Renault din lume“, a mai spus francezul.