Locurile în care poţi să mergi în vacanţă pe bicicletă
- Cristina Sb îrn
- 29 iunie 2011, 11:57
Persoanele dornice de aventură care aleg să-şi petreacă un concediu în şa câştigă, pe lângă o vacanţă activă, preţuri mult mai mici decât varianta cu maşina şi o varietate de peisaje pitoreşti.
Pedalatul a început să capete tot mai mulţi adepţi în România, iar ideea de a petrece un întreg concediu în şa este din ce în ce mai atrăgătoare, mai ales că banii de vacanţă au fost drastic reduşi. Fie că sunt tineri teribilişti care visează la coborâri extreme, fie că sunt corporatişti care în weekend- uri îşi pun în cui costumul pentru puţină aventură, turismul pe bicicletă capătă amploare şi la noi.
"Numărul românilor care practică turismul pe bicicletă a crescut considerabil. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre numărul străinilor care vin să exploreze România pe două roţi", spune Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România şi şeful Clubului de Cicloturism Napoca. Potrivit acestuia, primii străini care s-au aventurat cu bicicletele prin România erau oameni cu simţul aventurii, pe care nu îi deranja lipsa marcajelor, a ghidurilor şi a infrastructurii. Acum, ei pedalează prin Asia Centrală, iar grupul ţintă sunt turiştii care vor să găsească toate facilităţile.
Cât te costă turismul în şa
Vacanţa cu bicicleta costă, de cele mai multe, mult mai puţin decât una normală, într-o staţiune din ţară sau din străinătate. Turul Transilvaniei medievale în şa poate fi făcut în şapte zile. Pasionatul de ciclism va trebui să scoată din buzunar 114 euro, în timp ce evadările de weekend costă în jur de 45-55 de euro, potrivit agenţiei CarpatBike, specializată în cicloturism.
Destul de piperate sunt că ţărările montane pe asfalt. Un traseu de şapte zile pe Transfăgărăşan şi Transalpina îţi va scoate din buzunar circa 790 de euro. În aceşti bani intră şi mâncarea, cazarea la pensiuni de 3 stele, ghid, bilete la toate obiectivele turistice de pe traseu şi transportul bagajelor şi al bicicletelor, potrivit unei alte agenţii de profil, Enjoy Transylvania.
Mountainbike, cazare la cort şi mâncare la ceaun
Pasionaţii de munte care vor să evite timp de câteva zile orice contact cu civilizaţia şi nu au nimic împotriva gătitului la ceaun şi dormitului sub cerul liber se pot urca în şa şi pot urma traseele de drumeţie montană. "Să oferi un simplu traseu de mountainbike mi se pare puţin depăşit. Noi alcătuim traseele astfel încât să fie legături şi cu alte două activităţi, fie că vorbim de rafting, canoe sau alpinism, iar preţurile pornesc de la 200-300 de lei pe zi", ne-a declarat Valentin Gheorghe, directorul agenţiei Romanian Adventure.
Ministerul Dezvoltării a reînviat la începutul anului ideea înfiinţării, în zone "cât mai pitoreşti", a unor trasee cicloturistice. Durata de parcurgere a traseelor va fi de 5-12 zile în cazul celor de rang naţional, 2-5 zile pentru traseele regionale şi de maximum o zi în cazul celor de rang local, potrivit unui proiect de lege.
PE DOUĂ ROŢI
Cicloturism în alte ţări europene
Fie că alegi să pedalezi printre templele greceşti sau cauţi câte o coborâre plină de adrenalină prin Pirinei sau Alpi, bătrânul continent este destinaţia ideală pentru cei care vor o vacanţă în şa. În Alpii italieni există numeroase rute legendare, precum Stelvio, Gavia şi Mortirolo, în Spania există traseele superbe din Pirinei şi Sierra Nevada, iar în Franţa există pitoreasca Provence cu superbele sale sate.
Pentru pasionaţii de mountainbike, traseele abrupte şi pline de spectaculozitate din Alpii şi Pirineii francezi nu pot fi ratate, în condiţiile în care altitudinile medii unde sunt situate nu coboară sub 2.000 de metri.
O altă destinaţie obligatorie pentru practicanţii de ciclism extrem sunt Dolomiţii italieni. Însă, nici Franţa şi nici Italia nu oferă atâtea piste de ciclism ca Belgia, unde există două piste legendare şi clasice pentru ciclismul de prestigiu: Tour de Flandres şi cea dintre Liege- Bastogne-Liege.
Şi înverzita Irlanda este o destinaţie populară de ciclism, unele dintre cele mai apreciate trasee fiind cele dintre orasele Cork si Galway. Alte destinaţii cunoscute ciliştilor sunt şi Germania, Austria, Cehia şi Olanda. Citiţi şi:
- O mână de români pun cicloturismul pe harta europeană