Decizia instanței a fost motivată prin încălcarea drepturilor de autor. Această decizie a fost luată după ce Comisia de profil s-a adresat Companiei Teleradio-Lituania care a reclamat că Sputnik- Lituania că a distribuit pe sait un articol de al său, fără să fi primit acordul.

,,TRL s-a adresat administrației site-ului și la furnizorul de servicii pentru a șterge articolul preluat ilegal, făcând referire la drepturi de autor. Chiar și așa, continuau să publice ilegal contentul ce nu le aparține. Administratorul site-ului a încurajat indirect urmăritorii să distribuie acest articol. La momentul adresării TRL, au fost publicate 1464 de articole” se menționează în sesizare.

Este de menționat că, anterior, la 28 mai, redactorul-șef Sputnik Lituania, Marat Kasem, a fost reținut pe aeroportul din Vilnius, fiind expulzat din țară și declarat indezirabil pentru 5 ani. Portalul în cauză reprezintă o agenție internațională de știri fondată de „Россия сегодня” care-și are sediul central la Moscova. El este considerat ca o armă de propagandă a rușilor pentru a dezinforma. Administrația însă se apără spunând că este incomodă autorităților lituaniene și califică decizia instanței drept cenzură.

Citește și: