Lista actualizată a Comisiei Europene conține 96 de companii aeriene din Armenia, Congo (Brazzaville), Venezuela, Suriname, Iran, Irak, Nigeria, Zimbabwe, Republica Democratică Congo, Kârgâzstan, Libia, Nepal sau Sierra Leone.

Potrivit comisarului pentru transporturi, Adina Vălean, scopul acestei liste este de a ajuta companiile să-și evalueze și să-și îmbunătățească standardele de operare și să ofere pasagerilor condiții de siguranță sporită pentru călătoriile cu avionul.

„Scopul Listei UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranță este de a servi drept instrument care ajută companiile aeriene și țările incluse în listă să își reevalueze și să își îmbunătățească standardele de zbor.

Decizia de a include transportatorii armeni pe această listă a fost luată pe baza avizului unanim al Comitetului pentru siguranța aeriană. Comisia, cu sprijinul Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației, este pregătită să coopereze și să investească în Armenia pentru îmbunătățirea siguranței aviației în această țară”, a declarat Adina Vălean potrivit tvr.ro

Lista transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranță contribuie la menținerea unor niveluri ridicate de siguranță în UE și ajută companiile aeriene și țările vizate să-și îmbunătățească nivelurile de siguranță, pentru ca în cele din urmă să li se permită accesul în spațiul european. În plus, ea a devenit un instrument preventiv major, deoarece motivează țările cu probleme în domeniul siguranței să le remedieze înainte să devină necesară o interdicție prin includere în listă.

După actualizare, 96 de companii aeriene sunt interzise în spațiul aerian al UE din cauza unei supravegheri inadecvate a siguranței din partea autorităților aeronautice din aceste state sau din cauza deficiențelor grave în materie de siguranță. Alte companii aeriene fac obiectul unor restricții operaționale și pot efectua zboruri către UE doar cu anumite tipuri de aeronave.

Mai multe state europene au decis să reia zborurile aeriene, aceasta fiind o decizie internă, lăsată de Comisia Europeană la latitudinea membrilor UE. Sectorul aerian a fost printre primele domenii puternic afectate de criza sanitară, dar pentru a permite reluarea călătoriilor este obligatoriu să existe decizii unitare la nivelul fiecărui stat membru, astfel încât să nu existe confuzie în rândul pasagerilor.