Linie telefonică gratuită pentru pacienţii care vor să-şi cunoască drepturile

În cadrul campaniei "Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune" au fost lansate oficial o linie telefonică tip TelVerde, un site cu informaţii de specialitate, dar şi un punct de informare stradal, plasat, deocamdată, în faţa Spitalului Sfănta Maria din Capitală.

La linia telefonică TelVerde (0800 080 444) pot suna doar pacienţii din Bucuresti , gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, în timp ce website-ul www.drepturilepacientilor.info, de unde pot afla toate drepturile pe care le au, este disponibil tutror.

În plus, cei care au plângeri legate de încălcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate.

Cum functioneaza sistemul

Voluntarii care raspund la linia TelVerde vor prelua sesizările şi, ulterior, o echipă de doctori şi manageri în domeniul medical vor răspunde prin scrisori sau email  celor care semnaleaza încălcări ale drepturilor pacienţilor, malpraxis sau condiţionarea serviciilor medicale.

Campania a fost lansată miercuri de fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Cristian Buşoi, europarlamentar în Comisia de Sănătate a Parlamentului European.

El a precizat că, din discuţiile avute cu pacienţii, a reieşit că cei mai multi romani "nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale".

Este vorba de dreptul de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză.

Buşoi a sppus că o instituţie e stat care să se ocupe de apărarea drepturilor pacienţilor este absolut necesară şi ar trebui sa fie înfiinţată de Guvern.