Licitaţia de primăvară a Casei Artmark | FOTO

Casa de Licitaţie Artmark organizează, în aceste zile, Licitaţia de Primăvară, care va avea loc joi, în Sala Atlas a Hotelului Radisson SAS, începând cu ora 19.30.

Expoziţia operelor care vor participa la licitaţie este deschisă până duminică (între orele 11.00 şi 19.00), la sediul Artmark din strada Logofătul Luca Stroici nr. 18, iar în zilele de 14, 15 şi 16 aprilie, poate fi vizitată şi în foaierul Sălii Atlas a Hotelului Radisson SAS (între orele 10.00 şi 21.00).

Cel de-al doilea eveniment de amploare organizat de Casa de Licitaţie Artmark va aduce în atenţia iubitorilor de artă 108 opere de artă plastică clasică, modernă şi contemporană, aparţinând unora dintre cei mai renumiţi 80 de artişti români.

Continuand în direcţia în care şi-a obişnuit deja publicul, Artmark va prezenta în premieră lucrări celebre, ale unor nume de referinţă în pictura românească: Nicolae Tonitza, Nicolae Grigorescu, Corneliu Baba şi Ion Ţuculescu, alături de artişti contemporani ca Roman Tolici şi Ecaterina Vrana.

Printre tablourile care vor fi prezente în această sesiune a Casei se află:

  • „Coroniţa de flori“ de Friedrich Miess, având preţul de pornire 20.000 euro,
  • „Cap de copil“ de Nicolae Tonitza, cu preţul de pornire de 18.000 euro,
  • „Hercule respinge tentaţia Desfrânării şi alege drumul Virtuţii“ de Ludovic Hegheduş, pentru care preţul de pornire este de 30.000 euro,
  • „Theo“ de Victor Brauner, cu un preţ de pornire de 25.000 euro,
  • „Natură moartă cu mere şi blid“ de Ştefan Luchian, cu un preţ de pornire de 50.000 de euro,
  • „Figură violacee“ de Ion Ţuculescu, cu un preţ de pornire de 61.600 euro, şi
  • „Spaima“ de Corneliu Baba, cu un preţ de pornire de 18.000 euro.

Acestea, alături de multe altele, sunt prezentate în Catalogul Licitaţiei, tipărit în condiţii grafice de excepţie. Lucrările pot fi vizualizate şi pe site-ul www.artmark.ro.

Licitaţia de anul trecut a sfidat criza

Licitaţia de primăvară se aşteaptă a se bucura de un succes mai mare decât cel înregistrat la prima ediţie a Casei, care a avut loc în luna decembrie a anului trecut. Atunci, în contextul crizei financiare, care a plasat arta ca unică investiţie sigură, au fost achiziţionate aproximativ 70% din numărul lucrărilor scoase la licitaţie. S-au oferit sume record pentru opere ca „Fata în roz“ de Nicolae Tonitza, adjudecat pentru 120.000 euro, sau „Păunii privirilor“ de Ion Ţuculescu, adjudecat pentru 80.000 euro.

Fiind totodată un spectacol deosebit, evenimentul a adunat peste 500 de participanţi, număr care se speră că va fi depăşit în cadrul Licitaţiei de Primăvară.

„Licitaţia de Primăvară va confirma poziţia de lider a Casei Artmark. În decembrie ne-am plasat, pe mai multe planuri, în fruntea comerţului cu artă din România: lucrări de o calitate excepţională, un public minunat, un spectacol bine pus în scenă, vânzări record. Acum, Licitaţia de Primăvară va fi mai mult: loturile pe care le propunem sunt excepţionale şi estimăm că suma totală a încasărilor va fi mai mare decât în decembrie. Mai mult, va fi deopotrivă evenimentul cultural al primăverii şi evenimentul monden al lunii. Spun asta pentru că, deşi Artmark este o societate tânără, s-a impus repede prin calitate, ţinută, bun gust: printre cei care ne trec pragul putem număra ambasadori, bancheri, nume sonore ale vieţii mondene, politice şi culturale. Emil Constantinescu, Monica Columbeanu, Petre Roman, Răzvan Theodorescu, Roger Akoury, Dan Chişu şi Andreea Esca sunt numai câteva dintre aceste nume“, spune Dragoş Farmazon, director de marketing al Artmark.