Liceele bucureștene cu cele mai slabe rezultate la Bac. Și nu sunt puține

După lista cu liceele cele mai bune rezultate la bacalaureat, a apărut și cea cu reversul medaliei. Liceele cu cele mai slabe rezultate la Bacalaureat 2019 au fost clasificate după o serie de 7 „criterii de performanță și succes” stabilite de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Lista consultată de Edupedu.ro este inclusă în raportul numit „Analiza rezultatelor la Bacalaureat iunie-iulie – 2019”. Spre deosebire de raportul din 2018, în cel de anul acesta, în afară de clasament, nu există nicio altă analiză sau interpretare a acestor rezultate. În București s-au înscris la Bacalaureat 2019, din promoția curentă, 12.513 elevi. Dintre ei, s-au prezentat la examene 12.276 de elevi. Au fost absenți, așadar, 237 de elevi. Raportul consemnează încă 3 elevi eliminați din examen și 2.111 elevi care au fost respinși pentru că nu au luat media 6, necesară. Cei 10.162 de candidați reușiți înseamnă o promovare de 82,78%.

Pe sectoare, promovarea a fost în ordine descrescătoare exact ca numerotarea sectoarelor, de la cea mai mare în Sectorul 1 (88,83%), la cea mai mică în Sectorul 6 (75,36%). Lucrurile stau diferit față de anul 2018, când Sectorul 2 conducea cu o rată de 85,83%, urmat de Sectorul 4 85,29%, pe locul al treilea era Sectorul 1 (84,72%), apoi Sectorul 3 (78%), Sectorul 5 (73,09%) și Sectorul 6 (70,86%). De remarcat, în schimb, rate de promovare în creștere pentru toate sectoarele, cu excepția 2 și 4, care au înregistrat scăderi.

Cele mai slabe licee din Sectorul 1, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Colegiul Tehnic “Mircea cel Bătrân” – 2.21 Colegiul Tehnic de Aeronautică “Henri Coandă”- 2.14 Colegiul Tehnologic “Viaceslav Harnaj” – 1.88 Colegiul Tehnic Mecanic “Griviţa” – 1.87 Liceul FEG – 1.13 În Sectorul 1 au fost luate în calcul pentru acest clasament 31 de unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Cele mai slabe licee din Sectorul 2, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Liceul Tehnologic ”Nikola Tesla” – 1.92 Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncuși” – 1.78 Liceul Tehnologic “Ion I.C. Brătianu” – 1.71 Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” – 1.48 Liceul Tehnologic Special nr. 3 – 1.05 În Sectorul 2 au fost luate în calcul pentru acest clasament 27 de unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Cele mai slabe licee din Sectorul 3, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Liceul Tehnologic Theodor Pallady – 2.36 Liceul Tehnologic “Elie Radu” – 2.17 Colegiul Tehnic “Costin D. Nenițescu” – 2.14 Liceul Tehnologic “Dragomir Hurmuzescu” – 2.13 Liceul “Profesia” – 1.57 În Sectorul 3 au fost luate în calcul pentru acest clasament 18 unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Cele mai slabe licee din Sectorul 4, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Colegiul Naţional de Arte “Dinu Lipatti” – 3.76 Liceul Tehnologic “Mircea Vulcănescu” – 3.39 Liceul Tehnologic de Metrologie “Traian Vuia”- 2.04 Colegiul Tehnic ”Petru Rareș” – 1.57 Liceul Tehnologic “Dacia” – 1.55 În Sectorul 4 au fost luate în calcul pentru acest clasament 14 unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Cele mai slabe licee din Sectorul 5, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Colegiul Economic “Viilor” – 2.89 Colegiul Tehnologic “Grigore Cerchez” – 2.44 Liceul Tehnologic “Dimitrie Gusti” – 1.92 Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară “Dumitru Moţoc” – 1.91 Colegiul Tehnic Energetic – 1.86 În Sectorul 5 au fost luate în calcul pentru acest clasament 9 unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Cele mai slabe licee din Sectorul 6, după analiza ISMB a rezultatelor de la Bacalaureat 2019 Colegiul Tehnic “Gheorghe Asachi” – 2.47 Colegiul UCECOM “Spiru Haret” – 2.33 Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” – 2.21 Liceul Tehnologic “Petru Poni” – 1.89 Colegiul Tehnic “Carol I” – 1.36 În Sectorul 6 au fost luate în calcul pentru acest clasament 18 unități de învățământ, acestea fiind ultimele 5, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut din analiza ISMB.

Punctajele sunt obțiunute din corelarea a șapte criterii numite ”criterii de performanță și succes” la fiecare liceu în parte, se arată în raport.

Criteriul 1 – Rata de promovare la BAC – adică numărul candidaților cu media la Bacalaureat mai mare sau egală cu 6 raportat la numărul de candidați prezenți.

Criteriul 2 – Rata de success a absolvirii. Asta înseamnă numărul candidaților cu media la Bacalaureat mai mare sau egală cu 6, raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a XII-a.

Criteriul 3 – Rata de absolvire – Nr. absolvenților clasei a XII-a raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a XII-a.

Criteriul 4 – Rata de prezență la Bacalaureat – Numărul absolvenților prezenți la Bacalaureat raportat la numărul de candidați înscriși.

Criteriul 5 – Rata mediilor între 9 și 9,50 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9 și mai mici decât 9,50 din numărul candidaților prezenți

Criteriul 6 – Rata mediilor între 9,50 și10 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9,50 și mai mici decât 10 din numărul candidaților prezenți

Criteriul 7 – Rata mediilor de 10 – Ponderea mediilor de 10 din numărul candidaților înscriși prezenți

Analiza celor de la ISMB nu mai cuprinde anul acesta niciun cuvânt despre factorii care au dus la rezultatele obținute de elevii claselor a XII-a la Bacalaureat din anul 2019. Anul trecut, aceeași analiză prezenta succint acești factori, menționând că ”nu îi și ierarhizăm, deoarece nu avem o analiză a acestora”. Iată care erau:

Interesul elevilor pentru promovarea Bacalaureatului, Modalitatea de organizare a programelor de pregătire a elevilor pentru susținerea probelor de Bacalaureat, la nivelul unităților școlare, Colaborarea și comunicarea între familie și școală Percepția diferită a gradului de dificultate a subiectelor de la probele Bacalaureatului, Posibilitatea de a lucra fără a avea Bacalaureatul promovat etc. Lipsa viziunii și a practicilor aferente pentru susținerea BAC-ul în mod diferențiat, informează edupedu.ro.