Leagăne ucigașe. Cinci copii au murit deja. Firma le-a rechemat pe toate
- David Marinescu
- 11 octombrie 2024, 10:18
Compania care produce popularele leagăne pentru bebeluși Fisher-Price Snuga recheamă în fabrică toate produsele după ce s-a constat că pun viața în pericol. Leagănele nu sunt sigure pentru sugari, existând risc de sufocare. Cinci astfel de decese au fost înregistrate, transmite Reuters.
Leagăne pentru bebeluși, pericol de moarte
Compania Mattel recheamă toate modelele de leagăne pentru sugari Fisher-Price Snuga după ce au fost raportate cinci decese.
Între 2012 și 2022 cinci bebeluși au murit sufocați, au declarat joi autoritatea americană pentru protecția consumatorilor și producătorul de jucării, transmite sursa citată.
„Retragerea a fost pentru a repara, nu este o retragere completă a produsului”, au ținut să explice reprezentanții companiei Mattel.
Cele cinci decese raportate au fost în grupa de vârstă de la una la trei luni, când produsul a fost folosit pentru somn și au fost adăugate materiale de pat.
Bebelușii nu trebuie lăsați să doarmă în leagăne
Leagănul Snuga, destinat sugarilor cu vârsta de până la nouă luni, are atât mișcări din față în spate, cât și dintr-o parte în alta și este disponibil în 21 de modele diferite.
Comisia pentru siguranța produselor de consum (CPSC) a declarat că leagănul nu trebuie folosit niciodată pentru somn și că nu trebuie adăugate materiale de așternut, cum ar fi păturile, deoarece acestea ar putea crește riscul de sufocare.
„Consumatorii ar trebui să îndepărteze imediat atât tetiera, prin tăierea legăturii, cât și inserția de susținere a corpului din perna scaunului înainte de a continua să utilizeze leagănul”, a avertizat CPSC.
Fisher-Price va oferi o rambursare parțială de 25 de dolari consumatorilor care fac acest lucru, se arată în declarație, deschide o filă nouă.
Peste două milioane de leagăne doar în SUA
Leagănele au fost vândute cu aproximativ 160 de dolari la magazine precum Toys R Us, Walmart's, Sam's Club şi Target, precum şi Amazon.
Aproximativ 2,1 milioane de leagăne au fost vândute în Statele Unite, aproximativ 99.000 de leagăne au fost vândute în Canada și aproximativ 500 de leagăne au fost vândute în Mexic începând cu 2010, conform declarației companiei.
Produsele sunt rechemate în comun de către CPSC din SUA, Health Canada și Agenția federală pentru protecția consumatorilor din Mexic.