Kylie, diva dominatoare

Kylie, diva dominatoare

Artista a fost aplaudată de 20.000 de fani pe Stadionul Cotroceni din Bucureşti.

Kylie Minogue în rol de divă dominatoare şi provocatoare în ţinutele pentru care creatorul lor, francezul Jean Paul Gaultier, s-a inspirat cel mai adesea din simbolistica eroticii sado-maso, o echipă de dansatori care au schimbat câteva rânduri de costume, lumini, montaje multimedia - concertul artistei australiene la Bucureşti a fost pe măsura promisiunilor: „inovator, strălucitor şi extravagant”.

Dacă micuţa australiană a fost criticată în trecut pentru păcatul de a fi amintit prea frecvent şi prea insistent de Madonna, conceptul noului ei show, „X”, ar putea readuce în discuţie faptul că la rândul ei, Madonna tocmai şi-a scos de la „naftalină” costumul din piele şi biciul pentru proaspăt lansatul ei album, „Hard Candy”. Sau poate punctele similare ţin mai degrabă de faptul că ambele staruri preferă să apară pe scenă îmbrăcate de Gaultier, cel care, de altfel, a „inventat” şi sutienul spiralat cu care Madonna îşi înnebunea fanii pe vremea în care „Like a Virgin” era în topuri, iar “ambiţiile blonde” ale starului american stabileau coordonatele show-bizului internaţional. 

Micuţa Kylie şi-a asumat şi ea rolul de dominatoare pentru turneul KYLIEX2008. Impresia că publicul ar fi fost invitat într-o „temniţă erotică” a fost întărită şi de coregrafia specială - gândită de un geniu al domeniului, Michael Rooney, care şi-a folosit experienţa câştigată în colaborările cu alţi artişti internaţionali ai momentului, printre care Madonna, Bjork, Fatboy Slim sau Christina Aguilera, pentru a o transforma pe Kylie într-o regină vanitoasă, care-şi priveşte cu o nonşalanţă obraznică supuşii cu feţele acoperite de măşti din piele neagră, care i se târăsc la picioare, încătuşaţi şi în lanţuri.

Pentru cei care mai aveau nevoie de confirmări, imaginile proiectate pe ecranele uriaşe din leduri amplasate în jurul scenei au descifrat pe deplin înţelesul tuturor acestor simboluri: Kylie, cu şapcă din piele garnisită cu zale, purtând lanţuri pe şolduri şi cu mâinile legate cu cureluşe din piele de zăbrelele unei celule care ar fi, descifrează artista mesajul, chiar dragostea.

Piesele de pe noul album, primite cu rezervă Noul album ar cântăreţei australiene, promovat în cadrul acestui turneu, este eclectic, însă conţine câteva cântece remarcabile, printre care „Speakerphone”, piesa cu care Kylie Minogue şi-a deschis concertul de la Bucureşti. Intrarea artistei pe scenă a fost triumfală, chiar dacă a renunţat la câteva artificii de producţie, cum ar fi  uriaşul inel care a adus-o în faţa publicului în spectacolul de lansare de la Paris.

De data asta, apariţia mult-aşteptatei a fost anunţată cu fum de discotecă, acorduri solemne şi o lună plină răsărită din negura care ascunsese până atunci monitoarele cu leduri de lângă scenă. Un cântec trasat după toate coordonatele dance-ului contemporan, care te provoacă să te ţii tare în timp ce Kylie te imploră, cu vocea femeii-copil şi imaginea divei misterioase întregită de costumaţia vaporoasă violet, să devii sălbatic. Auzind astfel de versuri te şi uiţi, după cum notau unii critici, după numele vechiului colaborator al artistei, Chris Morris, pe copertă, dar remarci că responsabil pentru această provocare este, de fapt, producătorul suedez Christian Karlsson, “geniul” care a stat şi în spatele celei mai noi încercări Britney Spears – “Blackout”.

O a doua piesă de pe noul album, “Ruffle My Feathers”, a fost prilej pentru un alt montaj multimedia de excepţie, prezentând-o pe Kylie, misterioasă, cu faţa acoperită de o mască de dantelă neagră, în timp ce pe scenă ritmul era ţinut de o trupă de dansatori în costume inspirate din filmele science-fiction.

Alte piese remarcabile de pe noul album, începând cu “In My Arms”, până la “2 Hearts” sau “Wow”, pe care fanii, care le includ printre cele mai interesante producţii ale artistei din toate timpurile, au fost prezentate în spectacolul de la Bucureşti. Deşi critica internaţională aprecia că rareori compozitorii reuşesc să facă asemenea treabă bună, pe cât strălucirea incredibilă a piesei “2Hearts” sau demonstraţia de măiestrie a lui Serge Gainsbourg, pentru piesa “Sensitised”, publicul bucureştean a preferat să se odihnească în timpul acestor piese, pentru a se dezlănţui doar la hiturile consacrate.

Excepţie face “In my arms”, probabil noul mare hit internaţional marca “Kylie Minogue”, lansat, de altfel, pe single încă din 2007 şi întâmpinat la Bucureşti cu o explozie de energie şi o pădure de braţe ridicate în faţa scenei. 

În continuarea aceastei impecabile parade pop, bine primită a fost şi altă piesă care pretinde un nivel ridicat de angajament emoţional, anume “No More Rain”,  scrisă de Kylie imediat după ce a învins cancerul de sân şi considerată de critică o adevărată operă de artă.

20.000 de fani au aplaudat spectacolul divei australiene la Bucureşti

”E întotdeauna aşa la voi?” Cei care s-au lăsat atraşi la stadion de celebra producţie pentru care Kylie a cheltuit zece milioane de euro, nu au fost dezamăgiţi. Şapte costume extravagante pentru şapte momente distincte ale show-ului, confetti aurii, trupe de dansatori, o coregrafie de excepţie – cântăreaţa australiană a respectat reţeta impusă unui star de talie mondială, deşi conceptul general, inspirat de spectacolele de cabaret, ar fi fost mai potrivit, după unuii, unui spectacol de sală decât unei performenţe de arenă.

A fost aplăudată, însă, de cel puţin 20.000 de oameni în momentul în care a schimbat rochia violet cu costumul sport ultra-sexy, anunţându-şi fanii cu portavocea: “Heart Beat Rock”. Deşi secţiunea “Sport” a găsit-o pe Kylie în rol de lideră a unei echipe de majorete, atmosfera a rămas una de cabaret, întreţinută de coregrafie şi de micul ansamblu de tompetişti şi saxofonişti care a păstrat linia jazz. Pe scenă s-au perindat rapid majorete, acrobaţi şi chiar o echipă de fotbal american – pentru piesa “Shoked” - înainte de următoarea schimbare spectaculoasă: o rochie roşie pentru care Gaultier a mixat simbolurile gay cu cele militare. Şi încă o piesă nouă: “Like a Drug”. “E, cum vă simţiţi acum? Ce de lume, nici nu văd până în spatele stadionului. E întotdeauna aşa spectaculos la voi?”, a întrebat Kylie, salutată cu urlete de mulţime.   Pescăruşi, acorduri şi imagini retro au anunţat o primă schimbare în programul obişnuit al show-ului: diva şi-a mutat “petrecerea de pe plajă”, care trebuia să încheie spectacolul, în cea de-a treia parte a acestuia, lăsându-se admirată de ucenicii marinari pentru “Loveboat” sau sedusă de străini la “Copacabana”, pe acrodurile pe care Barry Manilow le făcea celebre la sfârşitul anilor ‘70.

Micuţa australiană, un pachet de energie, a alergat pe scenă, şi-a provocat publicul ori de câte ori a fost necesar pentru a obţine noi urale, a propus călătorii în timp (”Step Back Time”) sau petreceri în castelele de altădată (“Your Disco Needs You”). “Sunt 15 ani de când am venit aici prima dată! Mă bucur să vă revăd”, a mai spus Kylie, înainte de a le propune fanilor să se “revadă data viitoare”, cu promisiunea că show-ul continuă cu o piesă “foarte-foarte specială”. Celebra „I Should Be So Lucky“, lansată în urmă cu 21 de ani, a închis spectacolul de sâmbătă seara de la Bucureşti. Deşi a aplaudat-o îndelung, mulţimea nu a cerut o repriză de „bis”.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News